Ръководителят на автомобилния производител Volkswagen, Оливър Блуме, гледа на Китай като на вид „фитнес център“, от който автомобилният производител може да черпи опит.
„Иновациите, например в областта на батериите, софтуера или автономното шофиране, се създават тук прагматично и рентабилно, с голяма креативност и голяма скорост“, каза Блуме в интервю за вестник Die Zeit. „Можем да използваме това ноу-хау и този подход, за да го прехвърлим на цялата Volkswagen Group, особено в Германия, където се радвахме на предишния си успех твърде дълго“, подчерта той.
В същото време главният изпълнителен директор на Volkswagen отрече необходимостта европейският автомобилен пазар да бъде защитен от китайския внос „само чрез мита“. „Като цяло трябва да говорим за разумно формиране на тарифите“, каза Блум. Например, те могат да бъдат свързани с инвестиционни стимули.
По-рано аг. Bloomberg съобщи, че европейските производители на автомобили рискуват да загубят от американски и китайски конкуренти в глобалната надпревара за бъдещето на автомобилната индустрия поради изоставане в производството на електрически превозни средства. На 8 септември 2024 г. Блуме изрази мнение, че цялата европейска автомобилна индустрия е в изключително трудна ситуация, каквато не се е случвала досега. Според него в Европа се продават все по-малко коли, а на пазара бързо навлизат нови конкуренти от Азия.