За улеснение на шофьорите, пътуващи по направлението Хасково – Свиленград, са поставени 4 допълнителни указателни табели при пътен възел „Хасково“. С това се похвалиха от АПИ.
Два месеца след отварянето на новата отсечка нямаше табели и потокът от коли за Турция продължаваше да се движи по стария път Е-80 между Хасково и Харманли, а магистралата беше празна, коментират от БНТ. Заради критичен репортаж на телевизията табелите бяха поставени.
Така засиленият в момента трафик гастарбайтери към Турция се очаква да минава по новата магистрала, а не по така наречената “отсечка на смъртта” между Хасково и Харманли. На нея ставаха много тежки катастрофи през летния сезон.
Христо Ангелов, шофьор: “Много по-добре би било и за тях и за движението между Харманли и Хасково, ако пътуват по магистрала”.
И днес много коли с чужда регистрация бъркаха пътя и се връщаха обратно. Въпреки табелите, за поставянето на които бяха необходими почти два месеца.
Мирослав Маринов, шофьор: “Днес не съм пътувал, но много добре”. Той твърди, че табелите са улеснение. Той обаче определи като нехайство липсата на табели в продължение на два месеца.
А иначе от АПИ заявяват, че табелите са поставени там, където се пресичат път I-5 Димитровград – Хасково и път I-8 Пловдив – Свиленград. Те насочват към участъка Димитровград – Харманли от АМ „Марица“ и съответно към Капитан Андреево и Истанбул.
Допълнителните табели при п. в. „Хасково“ са поставени съответно:
в посока от Пловдив за Харманли и Свиленград при км 299+ 590 - дясно на път І-8;
в посока от Пловдив за Харманли и Свиленград при км 299+ 690 - дясно на път І-8 /непосредствено при пътната връзка от І-8 към І-5 в посока Димитровград и АМ „Марица”/;
в посока от Свиленград за Пловдив при км 300+ 030 - ляво на път І-8;
в посока от Димитровград за Свиленград и ГКПП „Маказа” на път І-5 при км 288+500.
До края на месеца предстои да се монтират още две указателни табели Ж1, които са 3,75 м на 5,5 м.
След въвеждане в експлоатация на лот 1 Оризово – Димитровград от АМ „Марица“ транзитното движение в посока Република Турция и обратно ще се включва от пътен възел „Оризово“ на АМ „Тракия“. Ще се актуализира постоянната вертикална сигнализация, указваща посоката на движение към АМ „Марица“ от път І-5 (Димитровград – Хасково) и път І-8 (Пловдив – Свиленград), хвалят се от АПИ.