Това не е успех, а удар по българските превозвачи. Като път към ада са гласуваните текстове в пакет „Мобилност“ - постлан с добри намерения. Това каза за Агенция „Фокус“ Красимир Лалов – зам.-председател на Националното сдружение на българските превозвачи, във връзка с отхвърлените вчера от Европейския парламент част от текстовете на пакет „Мобилност“, срещу които протестираха българските превозвачи. „Поне от тази информация, която получихме и идва от евродепутата Петър Курумбашев, се оказва, че дори това е по-тежкият вариант, отколкото това, срещу което протестирахме. В протеста ни нашите шофьори трябваше да се прибират на три седмици, но сега се оказва, че нашите камиони трябва да се прибират на 15 дни, което е две седмици. Незнайно защо камионът трябва да се прибира, защото той нито има роднини, нито деца, за да си почива при тях, нито има социална отговорност“, коментира Лалов.
Според него това е най-страшният удар, по-страшен от този, който преди това е бил. „Има един куп други недомислия, за които човек се чуди защо официално не е пусната цялата стенограма от това гласуване и от изказванията, се казва, че ние сме победили в една битка, но все още не сме спечелили войната. Това за жалост не е точно така, не ми е ясно това пиар ли е, или неразбиране на проблема. Това, което се е служило, не може да се каже, че въобще е победа, в каквото и да е“, допълни той.
„Например, може да се ползва седмичната почивка на паркинги, на които изискванията за тях, все още не са изградени. Щели да бъдат изградени след 3-4 месеца, но тези паркинги трябва да отговарят на 50 условия, в това число и колко пейки да има на тях. Пита се в задачата камиони от Германия и Белгия, които преминават през България и трябва да правят почивка, на кой наш паркинг трябва биха се спрели, защото такива нямаме. А там изградените паркинги не навсякъде отговарят на някакви условия“, поясни Лалов. По думите му Германия има примерни паркинги, които отговарят, но те като площ и капацитет не могат да поемат дори и трафикът на немските камиони, камо ли на интернационалните. „Всичко е направено като пътя към ада, винаги е постлан с добри намерения, но си остава път към ада“, каза още той.