Министърът на транспорта Росен Желязков аргументира редовните закъснения на влаковете между София и Своге с недостиг на тягов състав, мотиси и лоша организация в БДЖ.
"Това ще продължи до средата на следващата година. Тогава ще приключат ремонтите и ще има доставка на влакове под наем", обяви в сутрешния блок на bTV Желязков.
"Лошата организация е по-сериозният проблем. Дружеството не успя да подготви документацията за това 6 месеца, беше нает консултант, който го направи за три седмици. Има съпротива срещу промяна на процесите. Действията, които се предприемат са за носене на пряка отговорност от двете дружества "Товарни превози" и "Пътнически превози". Лично съм разпоредил на директорите да бъдат в депата и да гледат какво се случва. До тази година доставката на резервни части и наличностите се водеха на тефтер", коментира министърът на транспорта.
По думите му хоризонтът на БДЖ е 2024 г., когато изтича договорът с държавата и предвид обстоятелството, че пазарът на пътническите превози се либерализира, всеки един от превозвачите в Европа ще има възможност да влезе на българският пазар.
"В момента субсидията на държавата за БДЖ е 80% от разходите", посочи Желязков. Той съобщи още, че за догодина са предвидени 140 млн. за общ подвижен състав."