Министърът на транспорта Росен Желязков аргументира редовните закъснения на влаковете между София и Своге с недостиг на тягов състав, мотиси и лоша организация в БДЖ.
"Това ще продължи до средата на следващата година. Тогава ще приключат ремонтите и ще има доставка на влакове под наем", обяви в сутрешния блок на bTV Желязков.
"Лошата организация е по-сериозният проблем. Дружеството не успя да подготви документацията за това 6 месеца, беше нает консултант, който го направи за три седмици. Има съпротива срещу промяна на процесите. Действията, които се предприемат са за носене на пряка отговорност от двете дружества "Товарни превози" и "Пътнически превози". Лично съм разпоредил на директорите да бъдат в депата и да гледат какво се случва. До тази година доставката на резервни части и наличностите се водеха на тефтер", коментира министърът на транспорта.
По думите му хоризонтът на БДЖ е 2024 г., когато изтича договорът с държавата и предвид обстоятелството, че пазарът на пътническите превози се либерализира, всеки един от превозвачите в Европа ще има възможност да влезе на българският пазар.
"В момента субсидията на държавата за БДЖ е 80% от разходите", посочи Желязков. Той съобщи още, че за догодина са предвидени 140 млн. за общ подвижен състав."
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 9689
09:02 11.11.2019
2 гьонсурат
Коментиран от #6
09:12 11.11.2019
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 TSV
Коментиран от #13
09:25 11.11.2019
5 Русороб
09:26 11.11.2019
6 Boxer 3.0
До коментар #2 от "гьонсурат":
Има решение:Щом като има траен проблем, ами разредете го това разписание!
Поне хората няма да.висят по гарите.
09:31 11.11.2019
7 боцмана
09:32 11.11.2019
8 сействитерност
09:36 11.11.2019
9 Винету ту ту ту
Коментиран от #10
09:40 11.11.2019
10 иноватори бе иноватори
До коментар #9 от "Винету ту ту ту":
Като велосипеди.09:42 11.11.2019
11 Заплатата дано почне да ти закъснява
09:54 11.11.2019
12 Фесс
09:55 11.11.2019
13 гост
До коментар #4 от "TSV":
И като се закрие какво? Не е ли по-добре да се извърши одит и да се извика чуждестранен реформатор, например швейцарските железници, да дойдат и срещу 20-30млн. да изготвят планове, да извършат убочения и методи за справяне с проблемите? Вместо да се наливат стотици милиони и пак да е мизерия и неуредица. Напротив, според мен Желязков много добре си го каза, съпротива от страна на управлението на БДЖ, отказ за действие и решаване на проблемите, няма как да се получи това, след като има огромна корупция. На всеки му е ясно, че реформите се саботират, за да се уреждат определени фирми, от които идва парата към определени хора в управата. Браво на министъра, че се изказа реалистично, а не политически.10:56 11.11.2019
14 1122
19:14 11.11.2019
15 Димов
22:20 11.11.2019