Новини

Ликвидират "Холдинг БДЖ" до месеци

Дъщерните дружества БДЖ "Пътнически превози" и БДЖ "Товарни превози" ще бъдат преобразувани в еднолични акционерни дружества с надежда двете компании да излязат от влошеното си състояние

Публикувана: 30 Октомври, 2019 09:50
14 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 7103
Ликвидират "Холдинг БДЖ" до месеци
Снимка: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 1.9 от 9 гласа.

"Холдинг БДЖ" ще спре да съществува до края на януари догодина. Дъщерните му дружества за товарни и пътнически превози - БДЖ "Пътнически превози" и БДЖ "Товарни превози", ще бъдат преобразувани в еднолични акционерни дружества с надеждата двете компании да излязат от влошеното си състояние. Това е решил съветът на директорите на компанията майка, съобщиха от БДЖ. Намерението им било подкрепено от министъра на транспорта Росен Желязков.

Вместо по един управител "БДЖ Пътнически превози" и "БДЖ Товарни превози" вече ще имат съвети на директорите, които ще вземат решенията. Една от причините за реформата е спадът във финансовите показатели, което не е изненада на фона на трагичното състояние, в което се намира холдингът вече години наред, и натрупаните му дългове. Преди месеци държавата даде около 200 милиона лева, за да може БДЖ да ги покрие. Само за първите шест месеца на годината загубата на холдинга е малко над девет милиона лева, показва справка във финансовия отчет на дружеството.

Още през ноември миналата година Желязков заговори за идеята да се закрие холдингът. "След като дълговете към облигационери и кредитори са изплатени, холдинговата структура става излишна”, заяви тогава министърът пред транспортната комисия на парламента.

"През последните години двете дружества са оформили до голяма степен своя оперативен модел на работа, но за съжаление изпълнението на основните задачи не е на необходимото ниво, ключовите финансови и обемни показатели бележат спад и има необходимост от преразглеждане на организационните структури и основните бизнес процеси и привеждането им към модерни управленски методи", се казва в съобщението на дружеството.

Според компанията майка разделянето на пътническите и товарните превози ще им позволи да се фокусират върху основната си дейност и да се модернизират.

Сегашните управители на двете дружества - Христо Иванов и Любомир Илиев, са отказали да участват в новото управление. Затова в периода на преобразуването то ще се поеме от екип от трима души, които ще участват в бъдещия Съвет на директорите.

Реформата в БДЖ се очаква да приключи до края на януари догодина, а окончателното привеждане на дружествата към изискванията на Закона за публичните предприятия - до края на септември 2020 г., гласи още съобщението на БДЖ.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 1.9 от 9 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Mitko
1 Отговор
Много е просто трябва само да свалят цените на товарните превози, за да могат да ги ползват всички превозвачи, а не както е в момента с тир излиза по-евтино от колкото с влак, това го няма никъде по света.

Оценка:
-3 +41

Рошко
2 Отговор
Ааах как искам някой да ликвидира и ликвидаторите

Оценка:
-3 +41

Муйка
3 Отговор
До каквото се докоснат мазните ръчички на ДП отива по дяволите.

Оценка:
-1 +17

брях
4 Отговор
30 години минаха от живково време и още има кво да се краде!Абе тия къде се изредиха и се изреждат в краденето поне по един карамфил да му бяха занесли на гроба на човечеца!

Оценка:
-4 +37

главорез
5 Отговор
До № 4. Занесох му ,- бордюр , за да не може тая червена пасмина НИКОГА повече да се появи !!!

Коментиран от #6, #9


Оценка:
-24 +7

Явно си много малък
6 Отговор

До коментар #5 от "главорез":


иначе нямаше да го пишеш това! Сигурно даже не си бил роден тогава! Ама карай!

Оценка:
-3 +22

1234
7 Отговор
Спрете изобщо това жп , мазните жепейци взимат луди пари за нищо ,знаете ли каква администрация имат, която само ламти за пари без да работи.

Оценка:
-4 +11

боцмана
8 Отговор
БДЖ никога не е искала да излезе от батака , само за справка , нека някой да тръгне с влак от София до Бургас или Варна примерно , и после да каже колко складирани железа , траверси и много други неща има , които са си реални пари , и това е само върха на айсберга , защото във вътрешността са много повече , отделно имотите на БДЖ , в Пловдив повече от 20 -25 години половината от управлението им на пъпа на града е празно , а по депата е страшно. Администрацията наистина е много голяма и ако един нищо не прави то двама други му помагат , получават добри пари за стандарта на България а най фрапантното е че имат и категоризация за пенсия.

Оценка:
-2 +18

Коко
9 Отговор

До коментар #5 от "главорез":


Еми вие демократи маносани какво направихте за трийсет години разграбихте унищожихте разпродадохте нарязахте на скрап сума ти заводи унищожихте качествената храна на народа друго не виждам да сте направили и само кредити теглите утре децата ни ще ги връщат проклети да сте помияри нещасни

Коментиран от #10


Оценка:
-4 +10

Кузя
10 Отговор

До коментар #9 от "Коко":


Коко, ако не ти изнася демокрацията, емигрираи немедлено в руската кочина, или по добре при другаря КИМ, в Северна Корея, там е още хубаво, ред, законност и държавна сигурност, какви заводи каква храна какви пет лева, Ееее, Аман от глупендари....😂😂😂😂😫😫😫😫

Оценка:
-9 +2

Време
11 Отговор
е вече,цялата Държава да се "ликвидира",и да се приключи с агонията.И без това,населението полека-лека се стопява,кой умира,кой се самоубива,кой емигрира,след 15-20 години,новите "българи",със сини венци,щеса 70 процента или дори повече от населението на Територията.То накрая, Румъния, Гърция, Сърбия и Турция,ще си вземат по парче от Територията.Северозапада така или иначе,вече е почти унищожен.

Оценка:
-0 +6

Бивш ЖП
12 Отговор
БДЖ и НКЖИ-администрация 95 процента с голяма заплата без никаква работа и отговорност,наши хора на измислени длъжности и постоянно увеличаваща се хрантутници и паразити и 5 процента работещи хорица едва оцеляващи.

Оценка:
-0 +6

железничар
13 Отговор
Браво г-н Желязков.Невероятна реформа,вместо двама крадци сега ще имаме трима(може и повече нали е съвет на директорите).Като се сетя мамин Светльо как гонеше колегите за 10 кила нафта представям си какво ще е при голямата лапачка,но нали е от герб.Уволниха го от НКЖИ поради некадърност,но го взеха да оправи БДЖ-то.Важното е да е ДИРЕКТОР без значение какъв,гордоста на мама.

Оценка:
-0 +2

иван
14 Отговор
Железницата страда от 2 неща . 1 - Огромна,добре платена, некадърна администрация,назначена по семеен - шуробаджанашки модел, останал от старите времена. 2 - Задръстена е от пенсионери получаващи и пенсия и заплата защитаващи се на всички нива. Къде другаде го има това.

Оценка:
-0 +3

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Трайчо Трайков
Министър Трайчо Трайков обяснява в ефира на Нова телевизия, че България няма стратегически интерес от проекта за нефтопровод "Бургас - Александруполис":
Ако едно момче иска да отиде при своята любима в стаята, но оставя следи от кални обувки в коридора - явно има стратегическа полза за момчето и за любимата, но не и за коридора."

Още бисери