В България има теоретично свободен пазар на горива и затова взаимоотношенията се наблюдават от КЗК, а не от ДКЕВР. Но трябва да са спазени условията на конкуренцията, каза бившият министър на икономиката и енергетиката Трайчо Трайков по БНР.
През март комисията излезе с решение, че има картел, после промени решението си. Цените и тогава, и сега са по - високи, отколкото трябва. България е на четвърто по цени на бензина, а на седмо по цени на дизела. Имаме най-ниския акциз на бензина и втори на дизела, затова цените трябва да са различни.
Би трябвало да сме на първо по ниски цени на бензина и второ по цени на дизела, каза Трайков.
Според него това, което правителството може и трябва да направи, е съществуването на свободна конкуренция. Трябва да сезира Върховния административен съд (ВАС) защо е променено мнението на КЗК, ако не е минал вече срокът. Вторият момент е в данъчни складове в Румъния и Гърция да се съхраняват горива, защото тук са силно концентрирани. И третата стъпка е държавата да използва своите складове и да се намесва като пазарен играч. Ако тези три неща са свършени, добра е идеята за намаляване на акциза, но когато пазарната среда е сигурна, заяви Трайчо Трайков.