"Дали пожарът е възникнал преди водачът да почне да не може да управлява автобуса, или пожарът е възникнал след удара в мантинелата и какво е горяло толкова много, защото аз оставам с впечатление, че този пожар е бил много кратък и с много, много висока температура. За да има взрив, това означава, че е имало натрупване на пари от летливо горящо вещество в самия автобус и че са пламнали изведнъж с много висока температура и не са дали възможност на пътниците вътре да реагират. Те едва ли са могли да се струпат пред вратата в желанието си да напуснат автобуса".
Това казва Георги Илиев, един от следователите в най-тежките пътни инциденти у нас, цитиран от БНТ.
Подозрение у него буди и времето, за което огънят превърнал автобусът в останки от автобус.
"Един автобус, за да изгори са му нужни някъде 3-4 до 5 минути. За това време, за тия 4-5 минути пътниците биха могли малко по-добре да се ориентират и имаше и време да чупят повече стъкла и да напуснат този горящ капан", каза Илиев.
Предположенията засега остават без потвърждение - до края на разследването. А експерти, които и преди са разследвали подобни трагедии казват, че има и други възможни причини за подобен силен взрив. И версията с пренасяния бензин не бива да се гледа като единствената възможна.
Междувременнно близки на пострадалите в катастрофата и вчера чакаха пред болница "Пирогов". Официално имената на починалите не са обявени, тъй като телата все още не са разпознати. В Република Северна Македония е започнало набиране на проби от техни роднини за извършването на ДНК експертиза, която ще бъде направена у нас. Състоянието на оцелелите 7 души е стабилно.
Лицензът на фирмата собственик на изгорелия автобус - "Беса Транс БТБ", пък бе отнет, стана ясно от съобщение на министерството на транспорта на Република Северна Македония.