Редица потребителски организации поискаха нова и ясна регулация на колекторските фирми. Още преди няколко месеца министърът на икономиката Корнелия Нинова заяви, че ще има промяна в законодателството.
"От години разговаряме в посока, че в нашия сектор са необходими регулации, най-вече защото некоректното поведение върху потребителите тегне върху всички останали компании, които се опитваме да си свършим добре работата", заяви пред "Директно" Райна Миткова от Асоциацията на колекторските агенции.
Според нея това е добра инициатива, но въпросът е как ще бъде въведена практически – да има добър баланс между правата на потребителите и правата на кредиторите.
"Необходимо е и един етичен кодекс, защото срещу нас винаги стои друг човек и никой не е застрахован, че не може да попадне на неговото място", посочи Миткова в ефира на Bulgaria ON AIR.
По думите ѝ съществуват регулации от БНБ, но това не е широкоразпространена практика в целия бранш.
"Доведено е и до вниманието на Европейската комисия, през миналата година бе приета директива, която цели точно да регулира сферата на събиране и изкупуване на задълженията. Така че това е тема, актуална и в Европа", коментира представителят на Асоциация на колекторските агенции.