Националната агенция за приходите (НАП) започна лятната си контролна кампания за спазване на данъчното и осигурително законодателство по българското Черноморие, съобщи говорителят на Териториалната дирекция на НАП в Бургас Христо Узунов. Основната цел, която си поставят данъчните, е добра фискална дисциплина, увеличаване дела на бизнеса, който доброволно спазва правилата, равнопоставена бизнес среда и отчитане на реални обороти. Под активно наблюдение ще бъдат поставени над 2000 обекта по крайбрежието, ще се извършва всекидневен мониторинг на борси и тържища, които снабдяват хотелите с храни и напитки.
Служители от звеното за фискален контрол ще извършват изненадващи проверки на хотели, ресторанти, магазини, атракциони, паркинги и други търговски обекти. От НАП отново ще използват дистанционната връзка на всеки касов апарат със сървърите си за откриване на рискови търговци, чиито продажби значително се различават от обичайните. В рамките на кампанията при извършването на контролни покупки активно ще се прилага способът „таен клиент“.
Данъчните инспектори ще извършват и явни наблюдения, при които в рамките на няколко дни в реално време се следят продажбите като резултатите ще се сравняват с предходни периоди.
От НАП-Бургас уточняват, че кампанията ще бъде изключително прецизирана, така че да не се допуска напрежение по време на извършване на контролните действия. Същевременно при установяване на сериозни нарушения, водещи до умишлено ощетяване на бюджета, санкциите ще бъдат прилагани в цялата им строгост. По време на кампанията ще се следи и дали сезонните работници са назначавани с договори, както и дали работодателите не ги ощетяват по отношение на работно време и заплащане.