Общинските съветници от "тематичната коалиция" ГЕРБ-СДС и Демократична България наказват софиянци на социално-икономически принцип с приетата Наредба за зони с ниски емисии на вредни вещества в атмосферния въздух на територията на СО. Това каза председателят на БСП - София и на групата на социалистите в СОС Иван Таков по време на участието си в предаването "Тази сутрин" по bTV.
"В тази Наредба са предложени палиативни мерки, каза той. - Тези, които имат пари, ще влизат с автомобилите си в центъра. За онези, които нямат, ще бъде забранено. Тези мерки няма да доведат до подобряване качеството на атмосферния въздух, а ще усилят натиска към допирателните улици и булеварди. Защото управляващите в София не предвиждат изграждане на някакъв специален купол, който да държи въздуха чист точно в това каре".
В предаването "Денят започва" по БНТ1 заместник-председателят на Комисията по транспорт и пътна безопасност в СОС Калоян Паргов отбеляза, че Наредбата засяга три месеца от годината - от декември до февруари. "Доказано на първо място по това време замърсители на атмосферния въздух са отоплителните печки на твърдо гориво. Столична община изпълнява редица проекти, за да може всички домакинства да преминат към екологично отопление, коментира той. - Сред замърсителите на второ място е транспортът в София. И тук идва големият въпрос - с приемането на Наредбата дали Столична община не ограничава правата на част от гражданите? Независимо колко на брой са те - 38-39 000 или 70-80 000. Тази статистика предстои да видим от регистрацията на стикерите от техническите прегледи".
Калоян Паргов припомни, че общинските съветници от БСП от години говорят за развитието на София на две скорости. "Едни от жителите вече мислят за пълна дигитализация и за по-чиста среда, а други живеят на ръба на оцеляването, отбеляза той. Когато говорим за мерки, Столична община трябва да бъде солидарна. След като ограничава част от гражданите, трябва да спре и онези пушещи автобуси и други превозни средства, които също допринасят за замърсяването на атмосферния въздух. Особено дизеловите автобуси, които СО купи през 2016-та година с пари от Програма "Околна среда". Това беше върховна глупост!".