Отидете към основна версия

1 714 36

МВР предложи намаляване на максималната скорост по магистрали на 130 км/час

  • скорост по магистрали-
  • мвр-
  • глоби

Част от идеите предвиждат и въвеждане на "Зона 30" в кварталите в населените места

При плащане на глоба в кратък срок - да има отстъпки, а ако се забави плащането на наказанието - глобата да се удвоява. Това са част от предложенията за изменения в Закона за движение по пътищата, които предлагат от МВР. Част от идеите предвиждат и въвеждане на "Зона 30" в кварталите в населените места, а максималната позволена скорост по магистралите да бъде намалена от 140 на 130 км в час, съобщи Нова телевизия.

Вече над 25 години Нецо Нанков е професионален шофьор. Често пътува по автомагистралите в страната и не смята, че разрешената скорост трябва да бъде намалена. „140 е нормална скорост за магистрала, в която можеш да реагираш, ако евентуално имаш проблем. Дори съм си ограничил буса да не вдига повече”, споделя той. Не на това мнение обаче е Иван. „Някои карат много силно. Докато го видиш на огледалото, той е избягал”, казва шофьорът.

„С увеличаването на максимално допустимата скорост през 2012 на 140 км в час и увеличаване на дължината на магистралите броят на загиналите по тези пътища като дял от всички загинали се увеличи от 3 до 5% на 9 до 10%”, каза в четвъртък зам.-главният секретар на МВР Станимир Станев. Пътни експерти не са съгласни с мотивите.

Според Йонко Иванов на магистралата загиват между 20 и 40 човека годишно. „По-опасното от лошите пътища е организацията на движението и по-опасно от високата скорост е бавната скорост на магистралата”, категоричен е експертът от Съюз на преподавателите по авто-мото подготовка. И още аргументи против.

„Защо трябва да намаляваме от 140 на 130 при условие, че ще се получават по-големи задръствания, при положение, че в градовете са повечето пътно транспортни произшествия с повече загинали? В София на места се кара със 150-160 км в час, а ние гледаме магистралите”, каза бившият шеф на КАТ Тенчо Тенев. За да не натискат шофьорите педала повече от допустимото, експертите предлагат да се увеличат камерите на пътя.

Друго предложение е шофьорите на автобуси и камиони да имат право да са зад волана с алкохол в кръвта до 0,2 промила, а не както е сега - до 0,5. Идеята е същото правило да важи и за младите шофьори, които пък трябва да карат задължително с придружител през нощта. Дали промените ще влязат в сила зависи от волята на депутатите и от това колко още живот има 48-ото Народното събрание.

Поставете оценка:
Оценка 2.1 от 18 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове