16 Декември, 2022 19:38 1 680 36

МВР предложи намаляване на максималната скорост по магистрали на 130 км/час

  • скорост по магистрали-
  • мвр-
  • глоби

Част от идеите предвиждат и въвеждане на "Зона 30" в кварталите в населените места

При плащане на глоба в кратък срок - да има отстъпки, а ако се забави плащането на наказанието - глобата да се удвоява. Това са част от предложенията за изменения в Закона за движение по пътищата, които предлагат от МВР. Част от идеите предвиждат и въвеждане на "Зона 30" в кварталите в населените места, а максималната позволена скорост по магистралите да бъде намалена от 140 на 130 км в час, съобщи Нова телевизия.

Вече над 25 години Нецо Нанков е професионален шофьор. Често пътува по автомагистралите в страната и не смята, че разрешената скорост трябва да бъде намалена. „140 е нормална скорост за магистрала, в която можеш да реагираш, ако евентуално имаш проблем. Дори съм си ограничил буса да не вдига повече”, споделя той. Не на това мнение обаче е Иван. „Някои карат много силно. Докато го видиш на огледалото, той е избягал”, казва шофьорът.

„С увеличаването на максимално допустимата скорост през 2012 на 140 км в час и увеличаване на дължината на магистралите броят на загиналите по тези пътища като дял от всички загинали се увеличи от 3 до 5% на 9 до 10%”, каза в четвъртък зам.-главният секретар на МВР Станимир Станев. Пътни експерти не са съгласни с мотивите.

Според Йонко Иванов на магистралата загиват между 20 и 40 човека годишно. „По-опасното от лошите пътища е организацията на движението и по-опасно от високата скорост е бавната скорост на магистралата”, категоричен е експертът от Съюз на преподавателите по авто-мото подготовка. И още аргументи против.

„Защо трябва да намаляваме от 140 на 130 при условие, че ще се получават по-големи задръствания, при положение, че в градовете са повечето пътно транспортни произшествия с повече загинали? В София на места се кара със 150-160 км в час, а ние гледаме магистралите”, каза бившият шеф на КАТ Тенчо Тенев. За да не натискат шофьорите педала повече от допустимото, експертите предлагат да се увеличат камерите на пътя.

Друго предложение е шофьорите на автобуси и камиони да имат право да са зад волана с алкохол в кръвта до 0,2 промила, а не както е сега - до 0,5. Идеята е същото правило да важи и за младите шофьори, които пък трябва да карат задължително с придружител през нощта. Дали промените ще влязат в сила зависи от волята на депутатите и от това колко още живот има 48-ото Народното събрание.


Поставете оценка:
Оценка 2.1 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Георги

    22 35 Отговор
    Подкпрепям, за нашите пътища даже 120 е много. Отделно колко икономия на гориво ще се постигне, което всички знаем, че малко или много ще се отрази и на цените на горивата на нашия пазар. А що за глупост е шофьорите на камиони и автобуси изобщо да имат допустими промили алкохол в кръвта...че и всеки друг шофьор, без значение млад или не.
  • 2 Пръц

    41 0 Отговор
    “Някои карат много силно. Докато го видиш на огледалото, той е избягал”, казва шофьорът.“

    Език мой,враг мой.Някой ще ми обясни ли как се кара силно?
    И защо мисирките цитират подобни илитерати?
  • 3 БЪЛГАРИН

    37 4 Отговор
    Къде в територията БЪЛГАРИЯ има магистрала?Аз съм шофьор и имам наблюдения.
  • 4 Добре

    19 15 Отговор
    Защо не. В Холандия магистралите са опънати по конец, макс скоростта през деня е 100км/час. В Германия на не малко места има ограничения 120 и 130. В Австрия - 120. В Испания - 130 макс. В България не е проблем ограничението на скоростта, а че няма законов инструмент за събиране на глобите. Може да имаш глоби за 5000в и пак да си караш колата. След 5години глобите се опрощават като невзимаем дълг. Т.е…..да си ограничават скоростта колкото искат. Нищо няма да се промени.

    Коментиран от #11, #24, #28

  • 5 хмм

    21 13 Отговор
    Стига с тея ограничения. Това само изнервя шофьорите.

    Коментиран от #9

  • 6 Така е

    30 5 Отговор
    В България няма магистрали !
  • 7 Гост

    24 4 Отговор
    Ние нямаме пътища за високи скорости, пък колкото и нови коли да караме.
  • 8 Гост

    12 10 Отговор
    Намалянето на допустимата скорост ще намали разхода на гориво и съответно приходите на бензинджиите. От сега знам, дали ще го допуснат.
  • 9 Гост

    9 12 Отговор

    До коментар #5 от "хмм":

    Браво бе, юнак! Без ограничения, без норми, без закони. Те само ви пречат да си показвате багажа.
  • 10 Варненец

    23 8 Отговор
    Добре че беше "гадния" социализъм та да се построи нещо в тая държава! 15 год в ЕС се развива само корупцията!
  • 11 Сатана Z

    22 4 Отговор

    До коментар #4 от "Добре":

    В Германия няма лимит на скоростта по аутобана.Има ограничения ,но са обосновани.Не е като в БГ наслагвали знаци противоречащи сами на себе си и през 100—200 метра.Тракия е хибридна магистрала,смесица между двупосочно шосе и широколентова улица с две платна от нема и къде.Камиони ,рейсове и всякаква тежкотоварни техника изпреварва в бързата лента в продължение на 1—2 километра докато се набере на баира,а този който изпреварват не намалява скоростта си за да не си убие инерцията.От Холандия до Германия по всички магистрали и да искаш не можеш да караш бързо,че там едното платно е заето от камиони.Няма място за изпреварване и се налага да караш с часове в колона.В Германия е е дневно по аутобаните има до 100 километрови задръствания.Караш с 5 км/ч и си пиеш бирата.Скука.Но ,правилата са си правила .Стига да са грамотно обосновани.
  • 12 МВР имали идеи!!!!

    27 3 Отговор
    Това е оксиморон, това е невъзможно! МВР са мързеливи и некадърни дебили! Трябва да им забранят да говорят изобщо, камоли, да дават предложения!
  • 13 Помак

    15 7 Отговор
    ...реалното е 100-110...,нат това си е като на рали по хемус ..тракиа на 10% е добре 90% ..можеш да караш 80...правено-крадено-ремонтирано и пак много много крадено !

    Коментиран от #17

  • 14 Деций

    21 1 Отговор
    Това са палиативни мерки,които няма да доведат до нещо,или Нищо но от сърце.Самите полицаи на спазват закона и ограниченията.Това е имитация на загриженост и действия,да покажат ,че нещо мислят за да намалят произшествията.Всъщност резултата ще е нулев.Причините за войната на пътя са комплексни,и скоростта е най малкият проблем.Проблема е ,че много водачи излизат неподготвени,нямат интелекта да подберат скороста спрямо,пътните условия(настилка,натовареност,метеорология, и прочие),спрямо състоянието на автомобила и техните възможности.
  • 15 Хасковски каунь

    3 9 Отговор
    Съгласен !!!!
    Въпреки че жипката дига 180 на равно.
  • 16 глупост

    18 4 Отговор
    Те от МВР-то друго не могат да измислят.
    И с колко ще намалеят катастрофите на магистралите с тая скорост минус 10км/ч ?
  • 17 Умфри

    9 13 Отговор

    До коментар #13 от "Помак":

    Къде това? По Тракия 150-160 си карам на темпомат и си свиркам.

    Коментиран от #19, #29

  • 18 тези пък

    20 3 Отговор
    Просто нови хранилки. Нищо умно не измислят.
  • 19 Помак

    7 10 Отговор

    До коментар #17 от "Умфри":

    ...и за това се трепате ..гропажии..акъла ви никога няма да доиде

    Коментиран от #26

  • 20 Диамантената ръка

    32 0 Отговор
    Милиционерска му работа, катастрофите не стават щото се кара със 140, а с 240 и заради пияндурници, дрогирани, некадърници, стар автопарк и скапани пътища. И не е МВР орган, който да предлага каква да е макс. скорост, а да лови престъпници и да пази границата.
  • 21 Джоко

    6 9 Отговор
    За българския автопарк, регулаторните и ковтролните "органи" скоростта трябва да е макс 120 км на двулентовия път в едната посока (автомагистрала). Даже е много- на "запад" е 100 км. 50% процента от всички категории мпс- та са над 20 години. И след "реставрация и саниране" са "кенефи на колела" опасни за хората, околната среда и бъдещето на планетата.
  • 22 Полюцай

    16 1 Отговор
    Най добре да закрият магистралите и да забранят колите!
    Тогава няма да има катастрофи!
  • 23 Да, бе

    13 1 Отговор
    Направо 30км на магистралата,че на тая територия производството е глоби и стригане...
  • 24 да питам

    5 1 Отговор

    До коментар #4 от "Добре":

    Е , ами ако ти се наложи да смениш лична карта , свидетелство за управление или някакъв документ от МВР ... тези 5 години
  • 25 Мим

    6 11 Отговор
    140 км. за България и нашите магистрали е ужас .Не повече от 130 км...
  • 26 Он ончов

    9 4 Отговор

    До коментар #19 от "Помак":

    Чета ти коментарите и си правя извода, че имаш лада или москвич. Та моя съвет е да си смениш таралясника ако не може да вдигне 90.

    Коментиран от #30

  • 27 Ами

    8 3 Отговор
    Аз смятам,че скоростта на магистралите трябва да се ограничи до 50 км/час. А в града трябва да е 20 км/час.А край училищата,колите трябва да се гасят и бутат на ръка.А полицаите трябва да станат 250 000. На всяка пресечка,полицай.
    И тогава от 1500-1700 убити на година по пътищата,ще имаме само по 1000-1200.
    А от 2025 година скоростта да се намали още с по 20 км/час за да достигнем до 800-900 убити.
  • 28 РЕАЛИСТ

    5 2 Отговор

    До коментар #4 от "Добре":

    Хайде бе. Карах в Холандия по магистрала. Разрешено да 130 км/ч, както в повечето страни в Европа. Преди 40 години в България карахме Лади, Жигулита, Москвичи , Зазки и т.н , без колани и без въздушни възглавници със 120 км/ч. Сега колите са далеч по безопасни и 130км/ч е подходяща скорост.
  • 29 Мим33

    3 3 Отговор

    До коментар #17 от "Умфри":

    Ами къде,на мниго местае разбита и трооа оовече от германски от 2 св.война.Например
    след Пазарджик до Пловдив ,а и на много други места преди Пазарджик...
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Юнаци

    14 1 Отговор
    Не скоростта а глупостта убива.
    Не да се намаля максималната скорост а да се преведат пътищата в безопасно състояние. Ама милиционер не мисли, той действа. Първосигнално. Само с гръбначен и костен мозък.
    Искам да вида ефикасни мерки /осъдени/ за виновните за сегашното състояние на пътищата. Искам да питам къде отиват парите от глобите, къде е контрола по качеството на обучение на нови водачи. Къде е работата със водачите нарушители на пътя? Как върви борбата с дрогирани, пияни и неадекватни шофьори?
    Хайде оправете това първо пък после ръсете мозък, щото го нямате.
  • 32 Дъртия

    11 0 Отговор
    То в кварталите и не само и да искаш с повече от 30 км не можеш да караш. Дупка до дупка, а между тях бабуна. Единственият асвалт, който се изсипва в кварталите е за някой легнал полицай по който да разливаме маслото от картерите
  • 33 КОЛЬО ПАРЪМОФ

    8 1 Отговор
    Максимално да е 50 км о час то туй на нищо не прилича бе 130 кой туй нящу бря.
  • 34 оня с коня

    6 0 Отговор
    "С увеличение на Скоростта/допустимата/ за движение по магистралите на 140км/ч броят на загиналите по тези пътища се е увеличил от 3-5% на 9-10%"- цитат на Зам.Шеф на МВР- Станев.И да каже Ставем:ХАБЕРЛИЯ ЛИ Е КОЛКО ПЪТИ от 2012г. до 2022г се е увеличил ТРАФИКЪТ на Автомобили в България- ЧЛЕН НА ЕС и колко Автомобили си е накупил Българина,допринасяйки за Интензивността на Движението?А защо не си направи труда въпросният Станев да отнесе с Калкулатора Броят на Жертвите към Броят на Автомобилния трафик в Национален Аспект и няма ли да излезе от тая статистика че на Практика Броят на Жертвите е НАМАЛЕН?Стряскащото в случая обаче е не проблемът с намалението на Скоростта,а че ТАКИВА КАТО СТАНЕВ имат Глас в Обществото и КАТО НИЩО могат да му променят Битието само с едно Бюрократично Решение "По целесъобразност"!
  • 35 Прах в

    7 0 Отговор
    очите! По големият проблем за водачите са лошите пътища! Най вече заради лошата пътна обстановка даваме жертви и ранени!
  • 36 Бойко

    1 0 Отговор
    Намаляването на скоростта по "магистралите" ни на 110-120 км/ч не е ограничение, а фактически съответсваща скорост за такива пътища. Проблемът (в известна степен опасността) тук е в разсейването на скоростите (мин-мах) в потока. Затова трябва с камери за глоби да се "успокоява" транспортния поток, т.е. да се изравняват скоростите на автомобилите в потока. Така се постига икономия на гориво от потока и вероятността за ПТП.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове