"Магистрала "Хемус" до тунела при Правец продължават отделни участъци да се нуждаят от ремонт. Надявам се държавата да положи необходимите усилия - не просто да го построим и забравим за него. Необходима е поддръжка. Не бива никога повече да допускаме пътища да стигат до такова състояние, че години наред след това да не можем да ги ремонтираме". Това заяви пред БНР Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.
В последните години се положиха много усилия при ремонтите на тунелите, по-специално на магистрала "Хемус", за да бъдат приведени в годност, изказа мнението си тя. И припомни, че още през 2006 г. е приета директива от ЕС за минимални правила за поддържането им. По думите ѝ тези правила в директивата са написани с много кръв, те са следствие на няколко много тежки пътни инциденти.
"Станалото вчера безспорно показа, че противопожарната система на тунела е сработила. Това показва, че системата работи и тя работи добре. Пожарникарите са реагирали бързо и пожарът е бил потушен", коментира Русинова относно вчерашния инцидент. По думите ѝ такава система има в и тунел "Ечемишка". В останалите тунели предстои тепърва системите да бъдат привеждани в годност, посочи тя.
Като че ли инспекциите, които трябва да се провеждат ежегодно - малко изоставаме с тях, изказа мнението си Диана Русинова и добави: "Трябва още усилия да се положат от страна на държавата. Ние ще останем с протегната ръка в тази посока. Притеснително е да има пропуски по отношение на безопасността в такива съоръжения".
Започна постепенен ремонт на носещите съоръжения на мостовете, каза още тя. По думите ѝ в по-голямата си част мостовете са ремонтирани. Русинова обаче не може да каже колко качествено е свършено това. Според нея безопасността там е малко по-висока. Някои проблеми обаче продължават да са на дневен ред, категорична е тя и даде пример с лошото отводняване на някои места и създаването на условия за аквапланинг.