Относно това какви са условията за придвижване в централната градска част на София и по-конкретно за т. нар. "червени маршрути", коментар пред БНР направи Диана Русинова от Европейски център за транспорт. По думите ѝ единият вариант е да се направи удобен транспорт, което да не налага родителите да оставят с колите си децата до училищата.
"На второ място такъв специализиран транспорт в България няма, както има в някои европейски държави. Другият вариант е, да подобрим градския транспорт така, че той да бъде по-удобен, което в интерес на истината е по-лесното, което бихме могли да направим. Но за да направим това нещо припомням, че отиването на ученика от точката, от която той трябва да тръгне до стигането му до училището е безопасно. Имам предвид добре направени пешеходни пътеки, тротоари, анти паркинг колчета... Изобщо едно спокойно и нормализирано движение такова, каквото ние не само в столицата, а и в други градове за съжаление продължаваме да нямаме".
Тя сподели, обследването на зоните около училищата не е свързано с много финанси. Русинова поясни, че в Щатите училищата са изнесени по периферията на градовете, като по този начин проблемът е решен и регулиран.
"Въпросът е, че културата и навиците ни, които са формирани в обществото са, че всеки използва автомобила си. И ще трябва много време това да се промени. Нещо интересно от САЩ, което няколко пъти се опитахме да го наложим е, че обектите около образователната инфраструктура имат точно конкретни белези, по които можем да ги познаем. Ние се опитваме съвместно с наши партньори да реализираме такъв проект така, че когато се озовете в близкото училище на вас да ви стане ясно. Опитваме се да наложим еднаква организация на движение и белези, по които да може да се разпознава, че вие сте там и трябва да карате бавно", отбеляза Русинова.