Отидете към основна версия

2 650 8

За незаконно строителство на АМ "Хемус": Държавата глоби собствената си фирма "Автомагистрали"

  • ам хемус-
  • незаконно строителство

Глобите са символични - 55 000 лева- на фона на изплатените аванси в размер на 212 милиона лева

Пет строителни фирми, включително държавната "Автомагистрали", са глобени за общо 55 хил. лв. за строителство на лотове 4 и 5 от магистрала "Хемус". За тези лотове са изплатени 212 млн. лв. аванси, така че глобите са незначително малки, съобщи "Капитал".

Реално компаниите са извършвали строителни дейности, без да имат разрешение за строеж. Парадоксално е, че именно държавно дружество е нарушило закона и е глобено за това. "Автомагистрали" е официалният изпълнител на изграждането на "Хемус", тъй като тя има директни договори с пътната агенция. Фирмата обаче ползва частни фирми за подизпълнители, макар че инхаус процедурата, по която сключи договор с Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), не позволява такива.

"Издадените от ДНСК 11 броя наказателни постановления за установеното незаконно строителство в участъци 4 и 5 от АМ "Хемус" са обжалвани по съдебен ред, като към настоящия момент няма постановени съдебни решения по същите и наказателните постановления не са влезли в сила", коментираха от строителната дирекция.

Освен държавната "Автомагистрали" сред глобените компании са АБ, "Парсек груп", "Автомагистрали Хемус" (с ново име "Витез проспект") и "Водно строителство", отговориха от ДНСК. Тези четири фирми имат договори с държавното дружество за работа по участъци 4 и 5. "Автомагистрали" подписа ключовите големи договори за 3.3 млрд. лв. с ДДС с АПИ съответно през 2018 и 2019 г.

Бончо Бонев, съсобственик на "Парсек груп", обясни пред "Капитал", че са обжалвали глобата пред ДНСК. Той сподели притеснение, че подобни глоби може да послужат като основание за отстраняване на фирмата от състезание за обществени поръчки, макар да не е посочено още изрично в чл. 55 от Закона за обществени поръчки.

По думите му фирмата е изпълнявала изкопни дейности, подравняване, отнемане на хумус и за това са глобите. Законът за устройство на територията е направен по-скоро за т.нар. високо строителство (сгради), отколкото за линейно (пътища), заради което е въпрос на тълкуване за кои дейности са необходими разрешителни за строеж и кои може да се правят предварително, коментираха експерти.

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 3 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове