Отидете към основна версия

741 9

Vivacom: Фокусът ни остава върху предоставянето на превъзходно клиентско изживяване и иновативни продукти на българските потребители

  • vivacom-
  • yettel-
  • a1-
  • кзк

Vivacom отхвърля неоснователните опасения на конкурентите си Yettel и A1 след решението на КЗК 

Снимка: Vivacom

Vivacom категорично отхвърля твърденията на своите конкуренти A1 и Yettel. Техните изявления в отговор на решението на българската Комисия за защита на конкуренцията (КЗК) да даде разрешение на Vivacom да придобие два кабелни оператора — Нетуъркс и Телнет — са безотговорни и съдържат редица крайно неточни и подвеждащи твърдения.

Българските пазари на фиксиран широколентов достъп до интернет и платена телевизия сa силно конкурентни, с многобройни пазарни участници, включително три национални и стотици регионални и местни оператори. Понастоящем Vivacom има дял от 31% от пазара на фиксиран широколентов достъп до интернет и дял от 33% от пазара на платена телевизия в България (въз основа на броя на абонатите). Пазарните дялове на А1 и на регионалните и местните участници на пазара на фиксиран широколентов достъп до интернет са съответно 28% и 35%, като Vivacom продължава да среща силна конкуренция на съответните регионални пазари, включително в Северна България.

За сравнение, в други части на Югоизточна Европа Deutsche Telekom държи над 60% от пазара на фиксиран широколентов достъп до интернет и платена телевизия в Хърватия и над 50% в Гърция (чрез контролните си дялове в местните оператори). Следва да се отбележи, че А1 не изразява загриженост относно господстващото си положение в Австрия, където делът на компанията се равнява на почти 50% от абонатите на широколентов достъп до интернет в страната. Нито А1, нито Yettel имат оплаквания в Сърбия, където на оператора на United Group (SBB) постоянно е отказвано навлизането на мобилния пазар.

Съгласуваните изявления на A1 и Yettel са подвеждащи и не съответстват на констатациите на КЗК. Съвместният им опит да причислят Булсатком към пазарния дял на Vivacom е напълно неточен и разкрива признаци на прикрито съглашение в ущърб на Vivacom.

През 2022 и 2023 г. Vivacom продължава да печели пазарни дялове с естествен ръст, а именно чрез предоставянето на иновативни продукти и превъзходно потребителско изживяване на своите клиенти. От навлизането на United Group на българския пазар с придобиването на Vivacom преди по-малко от 3 години, Групата е инвестирала 3,5 млрд. лв. в страната. Растежът на Vivacom в последните години се ускори благодарение на значителните инвестиции в инфраструктура и въвеждането на първокласни продукти като EON TV, 10 Giga оптична мрежа и 5G неограничени мобилни планове. Нивото на предлаганите услуги и продукти на българския телекомуникационен пазар се подобри значително през последните две години, което доведе до засилване на конкуренцията.

КЗК разгледа уведомленията на Vivacom с изключително внимание, като извърши прецизен анализ на фактите, въз основа на който се произнесе с подробно и изчерпателно решение от 104 страници. Степента на детайлност в проучването на КЗК е безпрецедентно по отношение на българските казуси в областта на конкуренцията и отговаря изцяло на най-добрите практики в страните от Европейския съюз. Vivacom активно сътрудничи на КЗК в хода на проучването и отговори на над дузина въпросници, изпратени от КЗК. Компанията е представила и подробни доклади относно двете сделки, изготвени от NERA Economic Consulting — водещ международен експерт в областта на контрола върху сливанията.

Vivacom винаги е насърчавала синергията за повишаване на конкурентоспособността, подпомагането на иновациите и подобряването на услугите за българските потребители. Призоваваме всички телекомуникационни компании в България, вместо да правят опити да манипулират българските потребители и да влияят на властите с медийни изявления, да се съсредоточат върху предоставянето на качествени продукти и добавена стойност на своите клиенти, така че всички ние като индустрия да продължим да развиваме предлаганите услуги и да подобряваме тяхното качество. Във Vivacom продължаваме да поставяме акцент върху предоставянето на превъзходно клиентско изживяване и иновативни продукти на българските потребители.

Поставете оценка:
Оценка 1 от 2 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове