Досега са пренаредени около 150 кв. м. с жълти павета. С необходимата технология ще приключим до средата на септември. Това каза пред журналисти заместник-кметът на София по строителството Ангел Джоргов. Той провери работата по пренареждане на жълтите павета на бул. "Цар Освободител" в отсечката между бул. "Васил Левски" и ул. "15 ноември", предават от БТА.
Пренареждането започна преди около 10 дни и от няколко дни вече се полагат и самите павета, каза Джоргов и допълни, че пътната основа е била изпитана за четвърти път от началото на ремонта.
По думите на зам.-кмета на място непрекъснато има служители на общината, както и на фирмата от строителния надзор, така че и строителят, и самите работници да виждат, че контролът е непрестанен. Джоргов обясни, че апелират към самия изпълнител за необходимия брой технически ръководители и бригадир, които също да упражняват контрол.
Няма да се бърза, въпреки че ще се опитаме за първия учебен ден, когато трафикът се увеличава, всичко да бъде готово, каза Джоргов. Той допълни, че на първо място е спазването на утвърдената технология – сортирани павета, малки фуги, допълнителни профили, които се използват. Заместник-кметът поясни, че са искали да използват и допълнителна емулсия, която е изпробвана на опитния участък, но не е било разрешено, защото тя се отклонява от автентичната технология.
В тези жеги сме инструктирали да работят сутрин и вечер, защото най-важни са животът и здравето на самите работници, каза Джоргов и допълни, че има достатъчен брой хора, които да редят, и такива, които да сортират паветата.
Заместник-кметът обясни, че преди да се фугира, най-добре може да се види как са наредени паветата. За нас по-важно е качеството, а не срокът, но ще се опитаме до средата на септември да се приключи участъкът, уточни Джоргов.
Тодор Тодоров, ръководител на строителния надзор, обясни, че проверяват всеки ден наредения участък около 15:00-16:00 часа, след което дават позволение за първично фугиране с пясък. По този начин предпазваме от разместване, каза той.
На въпрос дали пясъкът може да се отмие от дъждове, Тодоров отговори, че това е първично фугиране, като след него ще има валиране на паважа и допълнително фугиране. По принцип паважните настилки изискват периодично префугиране с пясък, обясни Тодоров.
Продължават работите по последния етап от реконструкцията на обособеното трамвайно трасе на трамвай номер 5, по бул. "Цар Борис III", съобщи още Джоргов и допълни, че остават около 100 метра релсов път, който да се направи там, където е споделеното трасе.