Според мен физическото насилие над момичето от Стара Загора беше клечката, която запали фитила. Но в обществото отдавна се трупа нетърпимост към насилието, и то на много нива. Тази конкретна история стана толкова важна не защото е ужасна сама по себе си, а защото садистът, който се предполага, че е извършител на насилието и пуснат да си отиде в къщи - този знак бе разчетен от обществото като образ на абсолютната неефективност на правоздавателната система. Това каза пред "Сега" проф. д-р. Георги Лозанов.
Според него в тази история се наслагаха садистичен вид насилие и отказ на правораздавателната система да го накаже. Тази проблемна "двойка" всъщност възбуди протестите. Това бяха протести и и срещу политическото безразличие към насилието.
"Ние вече имаме цяла партия, която си служи политически с насилието. За щастие сега само със словесно насилие, използвайки реч на омразата като най-естествена форма на комуникация. Тази политическа партия се заканва, че когато дойде на власт, ще извърши насилие, ще изпраща хора в Белене, ще наказва предателите. Това е партия, която не само оправдава, но и поддържа насилието на Путин в Украйна. Аз мисля, че в София например немалка част от тези, които излязоха да протестират срещу извършеното насилие в Стара Загора, протестираха преди това и в подкрепа на Украйна", каза още медийният експерт.
Той е категоричен, че има пробуждане в обществото. То изведнъж разпозна, че проблемът е именно в насилието. След мутренския период, когато физическото насилие замени идеологическото, заживяхме в един мутренски свят. По-късно, след влизането ни в Европейския съюз, всичко това сякаш се поуспокои, обществената бдителност по отношение на насилието беше притъпена. И точно през това време то се трансформира в публично поведение на цели политически конфигурации.
"Като цяло комбинацията между секса и насилието е свързана с един определен типаж, който заподозреният за ужасния случай в Стара Загора някак си портретира отчетливо. Това е мачистът патриот. По тази причина например нито един националист патриот в България няма как да е гей. Ако е гей, той очевидно не е патриот. Гейовете нямат право да обичат родината си според този възглед, но патриотите имат право да бият жените си", завършва Лозанов.