Възможно ли е да се създадат лоши практики при конфискацията на автомобили на пияни и дрогирани шофьори до изчистването на законовите текстове? Този въпрос коментираха в студиото на „Тази сутрин“ адвокатът и бивш зам.-председател на НС Явор Нотев и автоекспертът от сдружение „Пътна безопасност“ Красимир Георгиев.
„Срещата между експертите в МВР и депутатите наистина беше наложителна, защото се създаде едно обществено напрежение. Какво е основанието водачът да бъде свален от автомобила си, а превозното средство да бъде конфискувано? Не се разбра от хората какво точно трябва да се случи с возилото“, коментира темата адвокат Нотев.
„Адвокати ми обясниха, че моментът, в който се сваля водачът от превозното средство, не е момент за конфискацията, а се приема, че автомобилът е веществено доказателство по съдебното дело“, каза от своя страна и автоекспертът Красимир Георгиев.
„Това е единственият привиден начин да бъде задържан автомобилът – задържането му като веществено доказателство за нуждите на бъдещ съдебен процес. В момента текстът, който коментираме и критикуваме, действително гласи, че след произнасянето на съда, автомобилът може да бъде конфискуван. Това наложи тази неразбория – отнет, задържан и т.н. по същество автомобилът се отнема и полицаите започват да му търсят място на паркинг – нещо, което също се оказа проблем“, поясни адвокат Нотев.
Когато колата не е собственост на виновния
„Законодателят казва, че виновното лице трябва да заплати равностойността на автомобила. Всички обаче си представяме до какви задължителни и сложни действия ще доведе назначаването на експертизи, които да оценят стойността на возилото“, поясни още Нотев.
Според него има някаква неравнопоставеност. Единият водач ще бъде наказан за деянието си повече, а другият – по-малко, защото стойността на автомобилите им е различна, поясни още той.