Отидете към основна версия

2 040 3

Инж. Марин Гергов: Трудно е да се каже дали мостовете по Южното Черноморие са здрави

  • инжевер марин гергов-
  • мостове-
  • строителство

По проект, би трябвало, един мост да издържа 100 години, заяви представителят на Камарата на инженерите по инвестиционно проектиране

Снимка: NOVA

Трудно е да се каже дали мостовете по Южното Черноморие са здрави, но щом има реакция, явно има някакво съмнение. Според мен тези мостове са на повече от 50 години.

Това коментира в предаването „На фокус” по NOVA инж. Марин Гергов от Камарата на инженерите по инвестиционно проектиране. „По проект, би трябвало, един мост да издържа 100 години. Но трябва да се прави поддръжка, както и проверки. Когато водите са по-ниски, може да се видят и устоите. Има как да се провери дали основите са оголени. Сигурен съм, че са го правили и че има някъде отбелязано, че примерно 50% от основите са оголени и трябват действия”, допълни експертът.

Според него проверки на мостовете са правени, но е необходимо информацията да бъде систематизирана. „Държавата има някакви приоритети. В момента, в който поддръжката на съществуващата инфраструктура не е приоритет, а такъв е строеж на нова – значи има някакъв системен проблем”, категоричен е инж. Гергов.

Относно проектирането на населените места, той посочи, че от древни времена те са ситуирани около реки. „В момента, в който започнеш да застрояваш, ти вече намаляваш способността на целия район да всмуква нормално дъждовната вода и тя да се отцежда към реката”, разясни експертът. Инж. Гергов посочи като основен проблем при строителството подземните гаражи, които променят попиваемостта на определен район. „В момента има наредби, които изискват, когато строиш сграда с даден брой апартаменти, да имаш определен брой паркоместа. Така архитектите се стремят максимално да използват пространството. Което силно променя попиваемостта”, обясни той.

„На даденото място, например, до този момент е имало някаква двуетажна къщичка, която си е била с градинка - вали дъжд, попива. Но сега има един огромен терен, който отдолу е с подземни гаражи. Там има озеленяване, но то няма как да поеме дъжда и да го задържи”, допълни инженерът.

Според него проблемът е преодолим, ако се променят вижданията за градоустройство. „Засега не виждам да е възможно. Държавата трябва да осмисли новите обстоятелства покрай стремежа за по-голямо застрояване. Да се види дали канализацията и реките на дадено населено място ще издържат на по-силен дъжд”, е мнението му.

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 6 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове