За съжаление почти всеки ден има смъртен случай на пътя. Направили сме статистика, че най-често младите водачи, основно мъже до 28 години, са виновни за тежките катастрофи. Говорим за 12-13% от катастрофите. Подкрепям идеята младите водачи да не се качват на мощни автомобили. Тук ролята на семейството е голяма, защото завършва детето училище и бащата купува мощна кола, с която после става тежка катастрофа. Това коментира в "Денят на живо" по Nova News бившият шеф на КАТ-София Тенчо Тенев.
"Високите глоби могат да решат проблемите. Отнемането на автомобилите също дава ефект, видно е. КАТ не отнемане автомобили. Колите се отнемат в полза на държавата от съда. Поставянето на повече камери също е добра мярка. Българинът разбира само, когато му бръкнеш в джоба. Редно е пътната полиция да иска личните карти на всеки пътник в колата. Ние сме част от МВР", каза още той, цитиран от novini.bg.
"Автотехническите експертизи, кръвните проби и пробите за наркотици се забавят много и това пречи на делата. Има и обратната страна - дрегерът е отчел алкохол, ние взимаме книжката на човека, но лабораторната проба показва, че водачът не е пил. Това също е проблем Причината е, че лицензираните лаборатории са малко. Категорично трябва да се построят още лаборатории", разкри Тенев.