Влиза в сила забраната за влизане в центъра на София на бензинови автомобили, произведени преди 1996 г. и на дизелови, производство преди 2002 г. За първо нарушение в нискоемисионната зона няма да се налагат глоби. Това е една политическа и нормативна измама, заяви пред БНР общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера.
"Ограничението "нискоемисионна зона" ще действа в обхват малък ринг и в тази разлика от около 50 метра просто прехвърляме замърсяването от една улица в съседна", каза той.
"Старият автомобил може да се движи съвсем спокойно в кварталите и нищо не правите. Усилията трябва да се насочат първо към затягане на контрола в техническите пунктове."
"Другият въпрос е защо хората използват все повече личните си автомобили. Огромна част от усилията трябва да бъдат съсредоточени в създаването на изключително бърз и удобен обществен транспорт. Тролейбусите са на 100% подобрени, подобри се и автобусният", отбеляза общинският съветник.
Доклади показват, че трафикът е около 30% от проблема. Огромният проблем е горенето на отпадъци, автомобилите са съвсем малка част от уравнението, коментира Контрера в предаването "Преди всички".
По думите му отделянето на емисии от двигателите с вътрешно горене е само част от проблема. Една от причините за по-високото ниво на прахово замърсяване е "търкалянето на стотици хиляди гуми" по улиците всеки ден.