Сдружението на хотелиерите и ресторантьорите във Велинград и Западни Родопи е силно възмутено, че регионът не е включен с нито едно събитие в календара на Министерството на туризма за планирани маркетингови и рекламни дейности в страната за следващата година.
Това става ясно от писмо на председателя на организацията Златко Златанов, което е адресирано до министъра на туризма Зарица Динкова, съобщи TravelNews. Утре се събира Националният съвет по туризъм, председателстван от министъра, и който трябва да одобри рекламната стратегия на България за следващата година.
Според представения „Календар на събитията с туристическа насоченост“, Велинград отново е „забравен“ и през 2024 г., както и през тази година. Намираме за абсурдно лидерът в СПА сектора да не бъде подкрепен с нито 1 лев, при все че е целогодишен национален курорт и с огромен потенциал за развитие, поради природните си дадености и над 100-годишните си традиции в сектора на гостоприемството и огромното количество частни инвестиции в елитни туристически обекти и активи“, заяви Златко Златанов.
Според него няма нито едно събитие, което да е привлякло вниманието на представителите на Дирекция „Туристическа политика“ в Министерството на туризма, независимо, че само през последната година в града се проведоха събития от мащаба на Международното състезание по колоездене „Тур дьо Франс - етап България“, фестивали като „Пролетно хоро“, „Хоро при извора“, „Офроуд събор Велинград 4 х 4 и приятели“ и много др., които събират хиляди участници и зрители от цялата страна, както и от чужбина.
„В никакъв случай не искаме да омаловажаваме значими събития на колеги от други населени места като „Фестивал на сливата“, „Празник на тиквата“, на черешата, няколкото на виното и на киселото мляко, които намират място и съответното популяризиране, но не считаме за нормално Велинград, да е тотално изключени от подкрепа и реклама на национално и международно ниво“, се казва в писмото на хотелиерите.
Друг пример е, че по две винени събития на Съвета по туризъм в Пловдив са финансирани годишно от Министерството на туризма. Според Златко Златанов не са ясни по какви критерии се определя значимостта на културните и спортни събития, заложени в календара, и с каква цел трайно не се полагат усилия от страна на държавата за популяризирането на дестинация, съставляваща една трета от общия дял на СПА сектора и въпреки сериозното участие като данъкоплатци в приходната част от туризъм в бюджета.