„Днешното заседание на Столичния общински съвет беше успех за транспорта на София!“ – така коментираха от Спаси София гласуването в подкрепа на новата трамвайна линия 15 и осуетяването на опитите на част от общинските съветници за премахване на нощния градски транспорт.
От 7 май трамвай 15 ще свързва ж.к. „Бъкстон“ и метростанция „Витоша“. Линията е по предложение на зам.-кмета по транспорт Илиян Павлов, заедно с общинските съветници Борис Бонев, Андрей Зографски и Гергин Борисов. Тя ще допълни маршрутите на 2 от най-натоварените линии - трамваи 5 и 10, и ще предостави на софиянци дългочаканата връзка между бул. „Цар Борис III“ и ул. „Граф Игнатиев“.
Освен новата линия, отново по предложение на зам.-кмета по транспорт и общински съветници от Спаси София, бяха приети и подобрения на няколко други линии във връзка с предстоящия голям ремонт на жп възел София. Трамваи 27 и 3, както и автобус 413 се удължават до гара София-север, а трамвай 1 – до надлез Надежда.
„Това е поредната мярка за подобряване на транспортната свързаност на София. Работим, за да направим пътуването в града максимално бързо и удобно за гражданите и градският транспорт да е все по-привлекателен.“ - коментира новоприетите промени Борис Бонев, лидер на партия Спаси София. - „Радваме се, че колегите припознаха в нашите предложения добри решения за гражданите и ги подкрепиха с голямо мнозинство.“
По време на заседанието се разрази и дебат по темата за нощния градски транспорт. Част от съветниците изказаха тези за неговото премахване, но в крайна сметка предложението на Карлос Контрера за спиране на нощните линии не получи подкрепа.
„Нощният транспорт осигурява една евтина и безалтернативна възможност за нощните пътувания, като същевременно подобрява пътната безопасност. Всеки голям европейски град има нощен транспорт и щеше да е огромна грешка да лишим софиянци от това удобство“ – коментира Андрей Зографски.
От Спаси София уточниха, че към този момент нощният транспорт се обслужва от едва 9 автобуса, при 488 автобуса в час пик през деня. Нещо повече, статистиката показва, че ръстът на пътниците между януари и февруари е 33%.
„Лобизъм – това е единственото обяснение защо от години се води борба против 4 линии на градския транспорт, които доказано обслужват интересите на софиянци и ангажират минимален ресурс на Общината. Няма друго логично обяснение в доклад за реогранизация на движението поради ремонт на жп гарата да се правят опити за премахване на цяла система.“ – уточни Зографски. „Радвам се, че днес колегите бяха разумни и не лишиха софиянци от нощния транспорт. Нашата задача занапред ще бъде да подобряваме и оптимизираме линиите. Изразявам надежда, че този безсмислен дебат за нуждата от нощен транспорт ще бъде прекратен веднъж завинаги.“ - завърши той.