"Гледайте хора, гледайте! Аз не съм очаквал дори такова малоумие! Коси паркоместа наобратно! Не стига, че превърнаха целия булевард в паркинг, а на всичкото отгоре ще направят паркирането трудно и ще се образуват още по-големи опашки!".
Това написа протестърът Мариан Башур в профила си във Фесбук относно ремонта на бул. "Витоша" в столицата, пускайки видео от ъгъла с бул. "Патриарх Евтимий".
Той публикува и снимка от първоначалния проект:
"Ето как е бил проекта и е в посока на движението, но ей така нарочно са решили да направят обратни паркоместа! Всеки е свободен да асоциира думата както намери за правилно! Но тези вредни хора тормозят софиянци с малоумни решения и виждания! Ако да превърнеш един красив булевард в паркинг е европейско развитие, то да отидат някъде другаде и да ги приложат!", допълни Башур.
50 броя паркоместа по-малко ще има след пълния ремонт на бул. "Патриарх Евтимий" в столицата. Това каза пред БНТ общинският съветник от ПП-ДБ-СС Стефан Спасов, цитиран от sofia24.bg. По думите му това е незначителен процент от общо 3300 места в района, а така ще се компенсират и живущите в района.
Промените в движението в района на бул. "Патриарх Евтимий" в София продължават с пълна сила. От общината се възползват от почивните дни и по-слабото присъствие на хора в столицата, за да реорганизират движението по 2 съседни улици в града - бул. "Витоша" и ул. "Проф. Фритьоф Нансен". Промените обаче водят до недоволство сред част от живеещите и спорове между политици.
Реорганизацията на бул. "Патриарх Евтимий" започна преди две седмици, като първоначално бе обявено само преасфалтиране. Към днешния ден ремонтът включва изграждане на бус лента и две велоалеи, като на пътя остават две активни ленти за движение на коли и една лента за спиране.
Улица "Фритьоф Нансен" също ще стане двупосочна, като една от трите ѝ ленти ще води от бул. "Черни връх" към "Патриарх Евтимий". В момента улицата се преасфалтира.
Недоволство предизвика и новата организация по бул. "Витоша", където активните ленти за движение също станаха две, а в останалите вече са предназначени за косо паркиране.
"Случва се, защото този проект е залегнал във всеки един стратегически документ, като започнем от общия устройствен план на София през 2007 г. Изграждането на велоалеите и бус лентите е част и от нашата предизборна програма", каза Стефан Спасов.
Косото паркиране е единствената законова възможна организация на движение, посочи Спасов. Той обясни, че перпендикулярно паркиране няма да увеличи броя на местата, а и в случая е невъзможно, защото габаритите на булевард "Витоша" не позволяват то да се извършва спокойно.