Никола Минчев: Никой не може да пришпорва шофьора от НСО да кара по-бързо
Аз лично нямам охрана от НСО. Ползвам автомобил с шофьор от НСО, защото така е по закон, но нямам охрана. Охраната от НСО се поставя след решение на междуведомствена комисия. Кирил Петков има охрана от НСО от шест месеца, може би една година, след като бяха отправени заплахи към него. Предполагам, че можеш да настояваш за определени шофьори и охранители от НСО. Аз лично никога не съм настоявал за определени хора. Не мисля, че някой може да пришпорва шофьора от НСО да кара по-бързо. Тези хора са професионалисти и подготвени. Много важно е също така, че тези коли са със специален режим на движение.
ЦИК обяви обществената поръчка за бюлетините и каза колко ще ни струват
Централната избирателна комисия обяви процедурата по договаряне и без предварително обявление на обществената поръчка за изработка на хартиените бюлетини и изработката на ролките за машинното гласуване за изборите две в едно на 9 юни, предаде БНР. Печатницата на БНБ по Изборен кодекс има изключителните права по отпечатването на бюлетините и ролките хартия за устройствата.
За двете позиции по поръчката ще са необходими около 5 милиона лева с ДДС.
Терзиев: Общината ще обжалва решението на съда за промените в движението по „Патриарха“
Столичната община (СО) ще обжалва решението на Административен съд София-град (АССГ) относно въвеждането на новата организация на движението около Националния дворец на културата (НДК), написа във Фейсбук кметът на София Васил Терзиев.
АССГ се произнесе за въвеждането на новата организация на движението около НДК, стана известно вчера от съобщение на сайта на съда. По искане на Сдружение с нестопанска цел в обществена полза „Европейски център за транспортни политики” срещу "неоснователните действия на СО" съдът постановява да бъдат безусловно прекратени действията, извършвани от длъжностни лица от Столична община, разпоредени от заместник-кмета по транспорт Илиян Павлов във връзка с въвеждане на нова постоянна организация на движението в София по бул. „Витоша”, бул. „Патриарх Евтимий” и ул. „Проф. Фритьоф Нансен” чрез разчертаване на нова пътна маркировка, поставяне на пътни знаци, преградителни съоръжения и други. Съдът е приел, че действията не се основават на административен акт или закон, и в хипотезата на чл. 250, ал.1 от Административнопроцесуалния кодекс следва да бъдат преустановени незабавно. Според този текст всеки, който има правен интерес, може да иска прекратяване на действия, извършвани от административен орган или длъжностно лице, които не се основават на административен акт или на закона. Разпореждането може да бъде обжалвано пред Върховния административен съд (ВАС) в тридневен срок, уточниха от АССГ.
Отпускат още 40,7 млн. лева за заплати в университетите
Отпускат още 40,7 млн. лева за заплати в университетите. Това стана ясно на брифинг в Министерския съвет след разговори между синдикатите и служебната власт.
Борисов: Това, което сега се случва в Словакия в България можеше да стане преди три години
Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов участва в предизборна среща със симпатизанти на партията в Хасково, съобщи novini.bg.
Загиналият в катастрофата с Кирил Петков бил професионален шофьор
Загиналият 60-годишен мъж в катастрофата край Аксаково с кола на НСО, в която пътувал Кирил Петков в четвъртък, е бил професионален шофьор.
Прокуратурата е назначила експертизи за катастрофата с Кирил Петков
Прокуратурата е назначила експертизи и разпитала свидетели за катастрофата, в която участва съпредседателят на „Продължаваме Промяната“ (ПП) Кирил Петков. Това съобщиха от държавното обвинение.
По случая работи Военно-окръжна прокуратура-Сливен.
На местопроизшествието е извършен оглед от военен следовател в присъствието на военен прокурор и с участие на автоексперти. Огледът е приключил в 22:55 часа. Иззети са двата автомобила, участвали в произшествието - джип „Фолксваген“, модел „Туарег“, и лек автомобил „Ауди“, модел А4, както и веществени доказателства от значение за изясняване на фактическата обстановка.
"Кой е виновен и при какви обстоятелства трябва да изяснят компетентните органи. Искам да призова още веднъж, че Законът за движение по пътищата трябва да се спазва. И особено трябва да се спазва от политиците, които трябва да дават пример за спазването на закона и в политиката, и в живота, и по пътищата".