Мощен бензин и химически добавки са ключът към минаване на годишен технически преглед, след като от 22 юли насам компютър, а не човек казва замърсява ли колата или не.
Способът се разпространява в социалните мрежи, в затворени и отворени шофьорски групи, таксиметрови чат стаи, както и от уста на уста по пунктовете за прегледи.
„Вече е ясно, че основният проблем е с бензинови коли с премахнат катализатор. Такъв преглед вече не може да мине, дори и да се кара на автогаз или метан. Затова съветваме членовете си да сложат катализатор или да сменят стария, ако е на над 180 000 км. 1-2 дни преди преглед колата трябва да се кара на бензин 100 октана, зареден в почти празен резервоар и закупен от реномирани бензиностанции“, заяви Кирил Ризов пред Телеграф. Според него способът работи и с бензин 95 октана, но тогава трябват специални добавки и минаването на прегледа не е гарантирано.
Вчера транспортният министър Георги Гвоздейков за пореден път информира, че таванът за вредни емисии от ауспуха не е променян, а единствената промяна е, че контролът вече се извършва от компютър, който нито може да прави компромиси, нито да бъде подкупен. Той припомни и че се работи по промяна на ресорната наредба, след която колите с високи вредни емисии вече няма да се спират на мига, а ще остават в движение за 30 дни след прегледа. Целта е колите да са в движение, докато собствениците им търсят начин да отстранят проблема.
Според Гвоздейков от 22 юли насам под 2% от автомобилите биват късани на прегледа.