9 Август, 2024 18:47 4 496 62

С турбобензин избутваме прегледа на бензинови автомобили

  • горива-
  • бензин-
  • годишен технически преглед-
  • бензинови автомобили

Катализаторът става задължителен

С турбобензин избутваме прегледа на бензинови автомобили - 1
Снимка: БГНЕС

Мощен бензин и химически добавки са ключът към минаване на годишен технически преглед, след като от 22 юли насам компютър, а не човек казва замърсява ли колата или не.

Способът се разпространява в социалните мрежи, в затворени и отворени шофьорски групи, таксиметрови чат стаи, както и от уста на уста по пунктовете за прегледи.

„Вече е ясно, че основният проблем е с бензинови коли с премахнат катализатор. Такъв преглед вече не може да мине, дори и да се кара на автогаз или метан. Затова съветваме членовете си да сложат катализатор или да сменят стария, ако е на над 180 000 км. 1-2 дни преди преглед колата трябва да се кара на бензин 100 октана, зареден в почти празен резервоар и закупен от реномирани бензиностанции“, заяви Кирил Ризов пред Телеграф. Според него способът работи и с бензин 95 октана, но тогава трябват специални добавки и минаването на прегледа не е гарантирано.

Вчера транспортният министър Георги Гвоздейков за пореден път информира, че таванът за вредни емисии от ауспуха не е променян, а единствената промяна е, че контролът вече се извършва от компютър, който нито може да прави компромиси, нито да бъде подкупен. Той припомни и че се работи по промяна на ресорната наредба, след която колите с високи вредни емисии вече няма да се спират на мига, а ще остават в движение за 30 дни след прегледа. Целта е колите да са в движение, докато собствениците им търсят начин да отстранят проблема.

Според Гвоздейков от 22 юли насам под 2% от автомобилите биват късани на прегледа.


Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 32 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 пожелание

    95 3 Отговор
    Този пиронков с камъни трябва да се изгони !!!
  • 2 Шофер

    63 2 Отговор
    Бе ако е масларка, и сегменти ще трябва да се сменят.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Пред приемач

    47 0 Отговор
    Отварям бензиностанция за предстоящи ГТП в туби. Цената не се покрива от здравната каса.
  • 5 Даниел

    74 0 Отговор
    Изгорелите газове са такива следствие на горивото което е заредено,ако има проблем с колата по високо октановият бензин няма как да оправи повредата?!?!
    Реално погледнато проблема е в горивото!
    Нека видим градския транспорт на София които е предимно на уж ecofuel дали покрива вредните емисии??

    Коментиран от #10

  • 6 Хохо Бохо

    61 3 Отговор
    Статия и акция платена от "реномираните" бензиностанции с цел повишени продажби на скъп бензин. Разлика в "мощността" между 100, 95 и 85 октана няма, никога не е имало и няма и да има. Октана не е мерило за "мощност" енергия, чистота и качество на бензина, ама хич. Това са приказки на неуки хора, едва избутали 8 клас, работещи предимно като бакшиши или монтьори нисък клас. Не си давайте парите за глупости. Сложете си катализатор и си проверете сензора за кислород и ЕГР клапана. Ако гори масло къвто и вълшебен хомеопатичен бензин да налеете е все тая

    Коментиран от #56

  • 7 Гост

    28 30 Отговор
    Какви норми на изгорелите газове искате с бензини от уралски нефт бе?
  • 8 Гост

    57 15 Отговор
    Изгорелите газове при дизела са в много по-вредни от на бензина, но на дизела не му мерят съставки, а само задимяване. Що така? За да се купува нов внос дърт дизел от 0йропата ли?
  • 9 Чичо Ву от село Рандеву

    37 5 Отговор
    Добре де, аз съм без катализатор но с газова, що на пункта не му дам кеш пара подкуп и не ми я минат на газ особено както и не е вписана в талона на едната ми кола, данните автоматично ще отидат ама онея горе от де да знаят на газ или бензин я тестват или има на място някой от ДАЙ да души ауспуха на кво гориво е

    Коментиран от #19

  • 10 Хохо Бохо

    63 1 Отговор

    До коментар #5 от "Даниел":

    Ако проблемът е в некачествено гориво то държавата трябва да се намеси, ако не се намеси-независим тест на горивото и съд за държавата и търговеца. Бас ловя, че Инса първи ще изгорят

    Коментиран от #16

  • 11 Гост

    48 4 Отговор
    Колите на газ и на метан са в пъти по-малко замърсяващи. СО2 не е единствената съставка в изгорелите газове. Даже е най-малко вредната. Кой пункт мери азотните окиси (NOx)?

    Коментиран от #14, #17

  • 12 Гост

    47 7 Отговор
    Много дизелак нов внос чака по автокъщите. Трицилиндровите икономични бензинки пречат на алъшвериша.
  • 13 Гост

    65 0 Отговор
    Населението все е длъжно да спазва норми като в ЕС, само държавниците нямат задължения да работят в интерес на населението. Пътищата вече 35 г са в дупки, а някои пътища дори изчезнаха от картата. То, цели села изчезнаха, камо ли пътиша.
  • 14 Обаче

    17 4 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    СО2 издишват и хората, но предизвиква парников ефект в атмосферата и климата става с по-висока средна температура. Затова е низвергнат от зелените и ЕС.

    Коментиран от #25, #48

  • 15 мда

    11 8 Отговор
    Разреждаш бензина наполовина с ацетон и минаваш. Най добре е да е малко бензина в резервоара щото ацетона е по скъп.
  • 16 Даниел

    46 1 Отговор

    До коментар #10 от "Хохо Бохо":

    Точно за тези изследвания за качеството има едни комисии КЗП,КЗК и още не знам си какви,но те никога не са чували за проблеми с горивата в страната,но когато децата на председателите на тези комисии са вечни депутати няма как да са независими и става ясно ,че наистина държавата ни е завладяна от 2-3 фамилии,тъжно!
  • 17 Отровен

    12 0 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    при ДВГ е СО и се правят приспособления за да се намали при горенето.

    Коментиран от #33

  • 18 Да бе

    51 1 Отговор
    Сменете си катализатора над 180 000 километра. Ами то кола втора употреба бензинка под 300 000 има ли и къде е. И 3 годишни бензинки не могат да минат. Май горивото е скапано. Бензин от есента в мото култиватор или скутер, напролет не пали. Защо ли

    Коментиран от #23, #27

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Никакви прегледи!

    54 1 Отговор
    Пълен бойкот на крадливите продажни чиновници!Никой да не минава преглед!

    Коментиран от #24

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Алоуу Държавата

    35 9 Отговор
    Толерирате дизелите щото всички бусове камиони и рейсчета за дизелови.,А И колите без катализатор толерорате .И решихте да се е.авате с бенз коли..
  • 23 Дервишоглу

    20 4 Отговор

    До коментар #18 от "Да бе":

    Защото живееш във Фекалистан, свиквай. Скоро ще ударят и дизелите и газениците.
  • 24 Това

    33 2 Отговор

    До коментар #20 от "Никакви прегледи!":

    Може да стане в някоя нормална държава с нормални и достойни граждани. Не и в нашата територия с безропотни овци.о
  • 25 Гост

    46 1 Отговор

    До коментар #14 от "Обаче":

    Амазонка горя преди няколко години, а след нея и Тайгата. Това са белите дробове на планетата, но да - дишането на хората било голямо замърсяване. В същото време, Урсула не спря да лети с частни самолети. СО2 има и в газираните напитки. Азотните окиси са в пъти по-вредни, но никой не ги коментира.
  • 26 оня с коня

    33 5 Отговор
    6-цилиндровото ми Дизелово БМВ /204коня,200хил. км пробег/независимо че не е "първа младост" ми гори около 500гр. Масло на 10000 км.Наливам му само от по-скъпата Нафта,отделно му слагам и добавка"Цетан+" на Бардал за вдигане на Цетановото число.Върви като изоглавено,Пушек - "0".Отделно пък ходя на пункт за Прегледи където Шеф е мой роднина.Е как да ме върнат?Проблемът е че ми се определя "Евро-2" САМО ЗАЩОТО колата е "на години" от Сф,където се препращат данните и това евентуално може да е проблем ако софийските Умни глави решат да забранят"Евро-2" да минават през Центъра.Веднъж в годината хода на Гости в Столицата,но при евентуална забрана това стига да ме Окълват Камерите щото пътят ми е баш през Централната част.И питам аз:ЗАЩО ги мерим тия Газове,след като Компютъра в Сф се интересува само от годините на Колата?

    Коментиран от #29, #45

  • 27 Гост

    29 2 Отговор

    До коментар #18 от "Да бе":

    Застоял бензин става лепкав при горенето. Покри ми целият цилиндър и горивната камера с лепкав клей. Свеща беше като лакирана. Има нещо, което кара застоялото гориво да се разлага при горенето и да не става за ползване, като отлежи.

    Коментиран от #34

  • 28 Нека

    21 0 Отговор
    направим Пироня на катализатор !
  • 29 Гост

    28 0 Отговор

    До коментар #26 от "оня с коня":

    За да плащаш. Не искат да те спрат да караш, а да те одерат за да караш.
  • 30 незнайко

    37 0 Отговор
    Всичко е лъжа щом нови коли не могат да минат преглед ! На тях по ДВА катализатора и двойна доза добавка ли да слагаме ? Защо не го направят като телевизорите ? През 2005 година LCD телевизор 32 инча струваше 1600 лева а най големия кинескопен 29 инча 700 лева ! Вижте сега цените ! Защо на автомобилите не им намалява ЦЕНАТА ???

    Коментиран от #31

  • 31 гост

    27 0 Отговор

    До коментар #30 от "незнайко":

    Американските учени бяха казали преди време, че ако цените на автомобилите намаляваха както цените на електрониката сега една кола щеше да струва 5 /ПЕТ/ ЛЕВА !
  • 32 Е да де

    30 4 Отговор
    "Кой каквото и да ти говори- знай, че става дума за пари!" Пълниш касата на Лукойл - минаваш преглед.

    Коментиран от #39

  • 33 Мдааааа...

    24 1 Отговор

    До коментар #17 от "Отровен":

    Точно така, това е и предназначението на катализатора, да доизгори/доокисли въглерода и да го докара до диоксид.
    Лошото е, че катализатори се крадат от наркоманчетата заради платината, която е основният активен елемент. Колко катализатора може да си купи човек? Ами ако ги крадат по два пъти в година?!?
  • 34 Гост-2

    17 4 Отговор

    До коментар #27 от "Гост":

    При дълго стоене в резервоара, бензинът с 10% адитиви регламентирани от законни нормативи, се разслоява. Питайте служители в Илиенци какво друго каращисване става. Само Ромпетрол 100%октан, поне знам че не е кръщаван и е оригинална румънка

    Коментиран от #41

  • 35 Мда

    30 1 Отговор
    Едно си баба знае, едно си баба бае! Та и Пиронков същият. Само сменят наблюдателни та, а не ми е да вдене, че проблемът не е къде отива сигнала, а как и какво измерват.
    И пак ще кажа, бензин-газ автомобилите в 90%+ от времето ползват алтернативно гориво (пропан-бутан, метан).
    Явна дискриминация! Очевиден отказ да се признае ползата от употребата на тези горива - нищо, че афишираха какви инвестиции направили с еко-автобусите на градски транспорт. Че и Евро 5-6 ги категоризираха. На мен защо не ми лепнат една категория 5 за автомобил 2008, а? Злобни и прости технократи. Я да го дадат г-н Дунев да обясни, види се, че им е светило, каква е разликата между бензин и газ - емисии, живот на ДВГ, та да видим.

    Коментиран от #36

  • 36 Ха сега де...

    32 0 Отговор

    До коментар #35 от "Мда":

    Ами не виждаш ли, че говорят само за леки автомобили? Камиони и автобуси как минават и с какво гориво? Или те не замърсяват?

    Коментиран от #37

  • 37 Ха сега де...

    19 1 Отговор

    До коментар #36 от "Ха сега де...":

    Да не говорим, че при тях не се говори нито за евро стандарти, нито за катализатори
  • 38 Ицо

    24 1 Отговор
    Малко на глупости ми прилича, иначе едно време забърквах смеси от толуол, ксилол, и малко ацетон плюс керосин (газ за осветление). Това предпоагаше предимно да разтваря мръсотията в бензина и да прочиства дюзите. Но днешната газ газ за осветление е направена от друго и НЕ СТАВА за тази цел.
    Първо трябва да се махне тоя министър Гвоздейков с коефициент на интелигентност под нулата.
    После, да се въведат съвсем други правила: да се даде време до 2.3 г. човек да си търси проблема или да си продаде колата; Ако я спре от движение или предаде за части на автоморга да се подпомогне финансово БЕЗУСЛОВНО и с НЕсимволична сума и НЕ САМО ако си купи чисто нов автомобил, а просто друг автомобил. Така ще докаже държавата, че я интересува чистотата на въздуха, а не само тормоза, забраните и кожодерството върху обикновения човек.

    Коментиран от #40

  • 39 Прокопи Катъра

    6 1 Отговор

    До коментар #32 от "Е да де":

    Ако пръднеш с прдюхата в мъркуча и тебе че те спрат от движение.
  • 40 Гост

    17 2 Отговор

    До коментар #38 от "Ицо":

    А, държавата ще подпомогне ли верните си дългогодишни данъкоплатци с някоя субсидийка за нова, по-екологична кола, или парите от данъците ни са само за раздаване на Хвалибегов и СИЕ, да им спасяваме бизнеса? От сега ти казвам, че държавата не я интересува екологията, а само гледа да нареди схемата така, че дори пак да пишиш със старата си кола, тя да ти обере парите. И всичкото ще бъде опаковано и сервирано с панделка, от най-екологични и чисти намерения.
  • 41 Гост

    13 0 Отговор

    До коментар #34 от "Гост-2":

    Оригинална румънка, но Р0мпетр0л е 100% собственост на Казмунайгаз, където пък Лукойл са един от акционерите. А и румънските горива са си пак от уралски петрол. Вече, с какво ги кръщават е отделен въпрос - не споря.

    Коментиран от #50, #54

  • 42 ⚜️Лопата с чип⚜️

    12 1 Отговор
    Кво викате, да засилим офцете на скъпото гориво и добавките, а? По тъжна манипулация скоро не бях чел! Платена статия!
  • 43 а ако колата е на газ?

    3 1 Отговор
    как минаваме прегледа: на бензин ли?

    Коментиран от #46

  • 44 Бай ганьо

    4 2 Отговор
    Българските тарикати масово продават катализаторите и сега немогат да ми вината преглед.
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Мда

    8 0 Отговор

    До коментар #43 от "а ако колата е на газ?":

    Задължително! Техническите експерти ще кажат защо. В същност може да има и дизели с комбинирани системи и горива, но за тях почти не се говори.
    Ако туря една лопата на предната броня, ще успея ли да се пререгистрирам на багер?
  • 47 Васил

    21 0 Отговор
    Това се случва защото никой не протестира.
  • 48 Градинаров

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Обаче":

    Въглероден оксид СО замерват. Не СО2.
  • 49 сега разбрах

    3 1 Отговор
    е проблема в ГТП а в горивото което ни продават.
  • 50 Гост-2

    2 0 Отговор

    До коментар #41 от "Гост":

    Кой е собственикът не ме интересува, за мен е важно за същата цена да купя качеството което е нужно за двигателя. Засега всички тестове с 100 октана топ
  • 51 Павел пенев

    6 1 Отговор
    Гвоздейкин е в ръцете на автомафията и изпълнява техни поръчки, и отново е с гласен да остане министър. Каква наглост.
  • 52 Кратко и ясно

    7 0 Отговор
    Отмъщение към хората, че не искат да гласуват.
  • 53 министър Пиронков

    1 0 Отговор
    Ще заредя електричката си с дизел да видим дали ще мине прегледа )))
  • 54 Гост-3

    3 0 Отговор

    До коментар #41 от "Гост":

    Румъния си има собствен петрол. Дали е тип URAL или BRENT за бензина няма значение. Има значение за технологията, по която се разделят фракциите. Остави това ан химиците и си гледай това, за което си учил.
  • 55 Пешо

    3 2 Отговор
    С лукойл-ските боклуци е така колите не минават преглед единствения истински бензин е ШЕЛ 100 октана

    Коментиран от #57

  • 56 Нафто

    0 1 Отговор

    До коментар #6 от "Хохо Бохо":

    Точен ти е поста. "Това са приказки на неуки хора, едва избутали 8 клас, работещи предимно като бакшиши или монтьори нисък клас". Тия в кръчмата и пред блока на биричка се пишат най знаещи.
  • 57 Гост-2

    5 1 Отговор

    До коментар #55 от "Пешо":

    Да, на Шел става но е от Илиенци, там е кухнята на д-р Фауст или Франкенщайн.... Менте Българе. Само Ромпетрол, 100 октана гаранция за качество. Останалите са пунта Мара
  • 58 Вижте сега ние от Държавна администрация

    5 0 Отговор
    Сме поели обещание към Украйна.
    Така за там пари има и ще ги събираме от вас . разберете го нали украинците са ви Братя.
    Помощ за вас няма разберете
    Ще ви махнем старите коли и ще ни черпите после!
    Има хубав обществен транспорт собствениците са наши хора така че ще го напълните.....
    Ще ви изтиска ме до последно търсим такива глупаци
  • 59 Има начин да минеш ГТП от раз

    4 0 Отговор
    Горивото няма значение от коя бензиноколонка е сипано
    Тайната е в прибавянето на малко количество сода бикарбонат и щипка захар ..щипка не повече
    Вредните емисии изчезват и компютъра се сменя защото не могат да повярват.

    Коментиран от #60, #61, #62

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове