В една дискусия под мой пост един от коментиращите написа "В София живея на Цар Шишман.11 апартамента три, коли със стикер за Синя зона.. Аз лично мога да извадя осем, но не го правя. Въпреки това няма места за паркиране. Около нас всички офиси са с по два автомобила. Разрешават им или ако не, има някаква далавера."
Паркирането в София е проблем, който Столичният общински съвет трябва да разреши спешно. Настоящото решение с двете зони отдавна вече не е ефективно. Това обяснявах и на другите съветници през 2019-2021г, докато бях в съвета. Още през 2019г бе доказано с анализи, че местата за паркиране са по-малко от издадените годишни винетни стикери в няколко централни района.
Това коментира във "Фейсбук" съпредседателят на "Зелено движение" Тома Белев.
СОС трябва да реши дали да паркираш върху публична общинска собственост, каквито са улиците, е право или услуга. Към момента за едни граждани и фирми, регистрирани в зоните е услуга, за която заплащат годишен винетен стикер, а за останалите - право и това не е правилно.
Паркирането на МПС собственост на юридически лица винаги ще е услуга. Съществуващата наредба всъщност е форма на държавна помощ за дружествата регистрирани в зоните защото други юридически лица за паркиране в центъра плащат повече чрез талони и СМСи. Това е форма на държавна помощ и независимо, че е под прага на de minimis, трябва да бъде регистрирана и вписана в регистъра на помощите. Към момента е просто непозволена държавна помощ оказвана от общината.
За паркирането на автомобили собственост на физически лица СОС трябва да реши дали е право или услуга и това трябва да важи за всички.
Само и единствено когато се изчисти тази основа на взаимоотношенията между общината и гражданите могат да се търсят и намерят устойчиви решения за паркирането, които могат да са разнообразни, включително и развитие на настоящата система на зоните, но за МПС на физическите лица. За юридическите лица си има служебният абонамент и той трябва да бъде лимитиран спрямо капацитета на квартала.