Има една партия, която купува най-много гласове. Тя беше една тази партия, но се раздели на две. Общите очаквания са, че няма да имате революция в некупуването на гласове. Това коментира в интервю пред БНР Тихомир Безлов от Център за изследване на демокрацията.
"Виждаме планирани операции и МВР се опитват да направят повече акции от предишните избори. Ползата е, че като са повече, част от контингента ще се пази повече и ще купи по-малко гласове. Но почти никога не се засяга корпоративния вот, а той е по-голям от купения", сподели Безлов.
Според него част от проблема е, че МВР не работят с агентурна информация или събрана целенасочено, "обикновено някоя партия или коалиция пуска сигнал до МВР и те трябва да го проверят".
И припомни преди години, как имаше сериозен корпоративен вот в тецове и мини и всички знаели, но нищо не се променило.
"Да, в предприятие може да има натиск за гласуване, вие как го доказвате това?", обясни Безлов и е категоричен, че корпоративният вот е повече от купения.
Той каза, че има осъдени, но те са на ниски нива. А от коя партия купуват гласове, става ясно в съдебната зала, но това не решава проблема.
"Проблемът е, че сте хванали и сте осъдили, но равномерно ли сте хващали от всички партии? Сега тече дискусия, защото това е кампанията с повишен интерес към купуване на гласове, купува се много повече и доминира една партия. Съображенията са, че МВР по тях не работи по тази партия – има ли политически чадър? А конкурентната им партия, нали се разцепиха, казва и по вас не работят", коментира Тихомир Безлов.
"Това, което със сигурност е вярно, че вероятно зависимост от ситуацията и началниците се съобразяват с тази доминираща партия. Съобразяват се и избягват по-тежки мерки, защото след това не е ясно кой ще дойде на следващите избори и какви ще са последиците за тях, ако са прекалено активни."