Отидете към основна версия

1 587 20

КЗК приема сигнали за пет основни нарушения на пазара

  • кзк-
  • нарушение-
  • пазар-
  • потребители-
  • фирми

Особено вредни са ценовите манипулации и картелните споразумения

Снимка: БГНЕС

В ерата на бързоразвиващата се онлайн търговия и постоянно променящите се технологии, потребителите все по-често се сблъскват с нелоялни търговски практики. Ако сте попадали в ситуация, в която търговец не изпълнява обещанието си или ви заблуждава с подвеждаща реклама, трябва да знаете, че имате право да сигнализирате Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).

Съществуват пет основни вида нелоялни търговски практики, които често засягат потребителите и срещу които КЗК може да предприеме действия.

Злоупотреба с господстващо положение е първото сериозно нарушение, което среща съпротива от страна на КЗК. Това се случва, когато компания с доминираща позиция на пазара налага необосновано високи цени, ограничава избора или блокира достъпа на конкуренти. За такива случаи потребителите могат да подадат сигнал, описвайки конкретната ситуация и последиците от нея.

Вторият тип нарушение е подвеждащата реклама и нелоялната конкуренция. В случай че компания рекламира продукт с невярна информация, потребителите имат право да съберат доказателства като скрийншоти и видео записи и да подадат жалба в КЗК.

Особено вредни са ценовите манипулации и картелните споразумения - когато конкуриращи се фирми тайно се договарят за еднакви цени или ограничаване на предлагането. Ако забележите, че фирми от един сектор повишават цените едновременно без явна причина, можете да сигнализирате комисията.

Четвъртата категория включва несправедливи търговски условия и обвързани продажби, когато потребителят е принуден да закупи допълнителни стоки, за да получи желаната промоция.

Последното често срещано нарушение е забавяне на доставката или отказ от изпълнение на договор. Типичен пример е когато поръчате стока с доставка за определен срок, но тя не пристига навреме и търговецът не ви информира за причините.

Жалби до Комисията за защита на конкуренцията могат да се подават по няколко начина - онлайн чрез формуляр на официалната платформа, писмено по пощата, или по телефон и имейл. Ключово за разглеждането на сигнала е да приложите доказателства като скрийншоти, документи или записи.

Експертите напомнят, че подаването на сигнал не само защитава правата на конкретния потребител, но и допринася за по-справедлив и конкурентен пазар за всички.

Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 7 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове