Агенцията по геодезия, картография и кадастър (АГКК) е институцията, която предлага най-голям брой услуги с отдалечен достъп. От няколко месеца вече и изваждането на скица на имот, обект на покупко-продажба, може да се извършва при нотариус, което пести време на клиентите. Има и редица други тънкости при организацията на работа на българския кадастър, които улесняват работата на всички участници в процеса и институции. Именно те ще бъдат представени от инж. Валентин Йовев, изпълнителен директор на АГКК на двудневното пленарно заседание на Постоянната комисия по кадастър към Европейския съюз. То се провежда на 20 и 21 ноември в Рим.
Темите, които ще бъдат дискутирани на предстоящото заседание, са групирани в четири сесии. Акцентът на първата е представяне на информационна система на недвижимите имоти на Агенцията по приходите в Италия. Втората е относно насърчаването на обмена на информация и интеграцията между кадастралната база данни и имотния регистър. Ще бъдат засегнати темите относно адресни регистри и кадастрална база данни, както и сътрудничество с други международни организации.
В комисията членуват всички национални институции от страните членки на ЕС, които са ангажирани с поддържането на кадастъра и кадастралните регистри. Българската АГКК също е пълноправен партньор в тази инициатива.