Отидете към основна версия

8 079 22

Над 100 милиона евро са инвестициите на Lidl в България

  • инвестиции-
  • lidl-
  • дискаунт,

В края на ноември отварят врати първите 14 магазина от германската верига за хранителни стоки Lidl. „Откриването наведнъж на толкова обекти не е необичайно за компанията”, казва Милена Драгийска, управител на „Лидл България”. Целта е в максимална степен да бъдат натоварени всички мощности, които са създадени – не само магазините, но и логистичният център в Равно поле. Експанзията на фирмата започна още през 2005 г., което в голяма степен обяснява защо до момента направените инвестиции в покупката на земя и изграждането на обекти е над 100 млн. EUR.

Магазините на компанията по цял свят са с площ между 800 и 1000 кв.м. Изключение е обектът на бул. „Сливница” в столицата, чиято площ е 1300 кв.м. Останалите два магазина в София се намират на ул. „Резбарска” в близост до открития през пролетта супермаркет на друга голяма дискаунт верига за хранителни стоки – Penny Maket и в квартал Дружба. В страната магазини Lidl ще има в големи градове като Пловдив и Варна, в по-малки като Стара Загора, Ловеч и Габрово и в най-малките населени места като Монтана и Петрич. До февруари 2011 г., когато е краят на германската финансова година, плановете са общият брой на магазините да бъде между 20 и 25.

На практика Lidl има в актива си още 24 магазина в цялата страна, след като в началото на октомври компанията придоби магазините от веригата „Плюс” в България. Те ще бъдат ребрандирани за срок между три и пет седмици.

Lidl не се отказва от придобиването на нови терени с цел изграждане на магазини. Търсенето е съсредоточено върху парцели в населени места, с добра локация, която да осигурява максимална близост до клиента, както и върху застроени или незастроени терени с площ над 6000 кв.м.

Нови магазини ще бъдат открити и в началото на лятото, като акцентът ще са Черноморските градове Варна и Бургас. За тогава е предвидено и пускането в експлоатация и на обекта в Плевен.

Lidl разполага с над 9000 магазина в 20 европейски държави, сред които Австрия, Белгия, Великобритания, Германия, Гърция, Дания, Ирландия, Испания, Италия, Люксембург, Малта. В началото на ноември компанията навлезе и на кипърския пазар с откриването на седем магазина.

Текст:
Милена Богданова
milena_7@bulinfo.net

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини