В края на ноември отварят врати първите 14 магазина от германската верига за хранителни стоки Lidl. „Откриването наведнъж на толкова обекти не е необичайно за компанията”, казва Милена Драгийска, управител на „Лидл България”. Целта е в максимална степен да бъдат натоварени всички мощности, които са създадени – не само магазините, но и логистичният център в Равно поле. Експанзията на фирмата започна още през 2005 г., което в голяма степен обяснява защо до момента направените инвестиции в покупката на земя и изграждането на обекти е над 100 млн. EUR.
Магазините на компанията по цял свят са с площ между 800 и 1000 кв.м. Изключение е обектът на бул. „Сливница” в столицата, чиято площ е 1300 кв.м. Останалите два магазина в София се намират на ул. „Резбарска” в близост до открития през пролетта супермаркет на друга голяма дискаунт верига за хранителни стоки – Penny Maket и в квартал Дружба. В страната магазини Lidl ще има в големи градове като Пловдив и Варна, в по-малки като Стара Загора, Ловеч и Габрово и в най-малките населени места като Монтана и Петрич. До февруари 2011 г., когато е краят на германската финансова година, плановете са общият брой на магазините да бъде между 20 и 25.
На практика Lidl има в актива си още 24 магазина в цялата страна, след като в началото на октомври компанията придоби магазините от веригата „Плюс” в България. Те ще бъдат ребрандирани за срок между три и пет седмици.
Lidl не се отказва от придобиването на нови терени с цел изграждане на магазини. Търсенето е съсредоточено върху парцели в населени места, с добра локация, която да осигурява максимална близост до клиента, както и върху застроени или незастроени терени с площ над 6000 кв.м.
Нови магазини ще бъдат открити и в началото на лятото, като акцентът ще са Черноморските градове Варна и Бургас. За тогава е предвидено и пускането в експлоатация и на обекта в Плевен.
Lidl разполага с над 9000 магазина в 20 европейски държави, сред които Австрия, Белгия, Великобритания, Германия, Гърция, Дания, Ирландия, Испания, Италия, Люксембург, Малта. В началото на ноември компанията навлезе и на кипърския пазар с откриването на седем магазина.
Текст:
Милена Богданова
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 100000 млн.
18:42 08.09.2011
2 Bai Ivan
I az imax niakoga malko magazince..ex ;;nostalgia..
Masovata globalizacia v pulen xod ,dokato se prevurnem
v bezlicni konsumirasti mekoteli,kakvito sa evropeicite i xamerikancite...
Коментиран от #18
18:42 08.09.2011
3 imotitrayana
18:42 08.09.2011
4 атисед
18:42 08.09.2011
5 атисед
18:42 08.09.2011
6 непукист
Докато българите се занимават само с интриги и измами, чужденците им взимат бизнеса под носа... Прадължавайте така с празноглавието си, за да се радвате на повече такива примери!
Наздраве!
18:42 08.09.2011
7 grt66
18:42 08.09.2011
8 обезкръвен
Държавата трябва да си влезне в ролята на регулатор и да се знае,4е в малък аквариум акули не се пускат.Нямат място на нашият силно ограни4ен пазар толкова много вериги магазини.
18:42 08.09.2011
9 БГ
Или си мислят че сме по-богати или че сме достатъчно прости.
За сметка на това сега си имаме на десет души по един МОЛ и скоро за да не фалират ще пускат на по 50% дискаунт ако не и повече.
18:42 08.09.2011
10 непукист
18:42 08.09.2011
11 Монтана
18:42 08.09.2011
12 GOGO
A za LIDL, az kato 4ovek jivee6t (SLAVA BOGU) izvan BG, moga da kaja, 4e LIDL e mnogo, mnogo dobra targovska veriga v UK (TOEST EVTINA, za ka4estvo nqma smisal da se govori v UK....). A za BG silno se samnqvam, 4e 6te e takava, kakto i vidqhme ve4e ot drugite takiva golemi-Billa, Kaufland, Metro i t.n.
4ujdestranni investicii-NQMA!!!! Vsi4ko e fran4aiz. PROUMEITE GO! KOITO I DA DOIDE, KAKVOTO I DA DOIDE BALGAR6TINATA SI E NA6 PATENT!
PP
Montana i Petri4 sa golemi kolkoto edin sredno golqm kartal v Sofia...
Koq golqma kompaniq 6te se zanimava sas slabo darjava, 4ieto naselenie e okolo 6 miliona i pokupatelnata sposobnost na potrebitelq e...nuleva?!
Ne se zablujdavayte po imenata i ne mislete, 4e nqkoy golqm investitor e do6al v BG.
18:42 08.09.2011
13 Sofianec
18:42 08.09.2011
14 истина
18:42 08.09.2011
15 GOGO
18:42 08.09.2011
16 dunga
Коментиран от #17
18:42 08.09.2011
17 veso
До коментар #16 от "dunga":
stoi si tam i misli za sebe si.nie tuk 6te se re6im kade da pazaruvame i dali da pazaruvame!18:42 08.09.2011
18 veso
До коментар #2 от "Bai Ivan":
Bravo!!Edin svesten komentar.Tuk v Bulgaria vinagi pati malkiq 4ovek...18:42 08.09.2011
19 галя-враца
18:42 08.09.2011
20 giga
18:42 08.09.2011
21 Владо
Или ако си направи работното време до 22-3. Има безброй начини да се бори конкуренцията, ама на никого не му се полагат усилия.
Навсякъде има хипери, в които цената е ниска и качеството сносно и малки тясно профилирани магазинчета и пазари, които са с високи цени, но и високо качество, щото не продават от пиле мляко, ми именно развиват бизнес, но в едно направление. Малко им омръзна на хората съседът им да купува пършевицата от метро и да ни я пробутва в нашия си вход с 50% отгоре.
И вобще за какъв регулатор и за какви акули говорим, към планово стопанство ли искат някои да не връщат???
Пазарът е регулатор. Единственото, което трябва да се следи от държавата е да не си направят картел големите и да ни клатят заедно с високи цени и скапани стоки. Ако това се следи те големите сами ще си намерят механизми да ни спечелят и ще ви е кеф да си пазарувате там. А ако не ви е, ще си ходите в кварталната месарница, рибен магази и т.н. и ще си купувате неща, които не са ширпотреб.
18:42 08.09.2011
22 IOYLIOS
18:42 08.09.2011