Last news in Fakti

20 Ноември, 2010 16:19 8 061 22

Над 100 милиона евро са инвестициите на Lidl в България

  • инвестиции-
  • lidl-
  • дискаунт,

В края на ноември отварят врати първите 14 магазина от германската верига за хранителни стоки Lidl. „Откриването наведнъж на толкова обекти не е необичайно за компанията”, казва Милена Драгийска, управител на „Лидл България”. Целта е в максимална степен да бъдат натоварени всички мощности, които са създадени – не само магазините, но и логистичният център в Равно поле. Експанзията на фирмата започна още през 2005 г., което в голяма степен обяснява защо до момента направените инвестиции в покупката на земя и изграждането на обекти е над 100 млн. EUR.

Магазините на компанията по цял свят са с площ между 800 и 1000 кв.м. Изключение е обектът на бул. „Сливница” в столицата, чиято площ е 1300 кв.м. Останалите два магазина в София се намират на ул. „Резбарска” в близост до открития през пролетта супермаркет на друга голяма дискаунт верига за хранителни стоки – Penny Maket и в квартал Дружба. В страната магазини Lidl ще има в големи градове като Пловдив и Варна, в по-малки като Стара Загора, Ловеч и Габрово и в най-малките населени места като Монтана и Петрич. До февруари 2011 г., когато е краят на германската финансова година, плановете са общият брой на магазините да бъде между 20 и 25.

На практика Lidl има в актива си още 24 магазина в цялата страна, след като в началото на октомври компанията придоби магазините от веригата „Плюс” в България. Те ще бъдат ребрандирани за срок между три и пет седмици.

Lidl не се отказва от придобиването на нови терени с цел изграждане на магазини. Търсенето е съсредоточено върху парцели в населени места, с добра локация, която да осигурява максимална близост до клиента, както и върху застроени или незастроени терени с площ над 6000 кв.м.

Нови магазини ще бъдат открити и в началото на лятото, като акцентът ще са Черноморските градове Варна и Бургас. За тогава е предвидено и пускането в експлоатация и на обекта в Плевен.

Lidl разполага с над 9000 магазина в 20 европейски държави, сред които Австрия, Белгия, Великобритания, Германия, Гърция, Дания, Ирландия, Испания, Италия, Люксембург, Малта. В началото на ноември компанията навлезе и на кипърския пазар с откриването на седем магазина.

Текст:
Милена Богданова
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 100000 млн.

    2 10 Отговор
    100 млн.ЕВРО НЕ СЕ ЛИ ПИШЕШЕ С 8 НУЛИ
  • 2 Bai Ivan

    20 6 Отговор
    Poredniat piron v kovcega na malkite magazini...
    I az imax niakoga malko magazince..ex ;;nostalgia..
    Masovata globalizacia v pulen xod ,dokato se prevurnem
    v bezlicni konsumirasti mekoteli,kakvito sa evropeicite i xamerikancite...

    Коментиран от #18

  • 3 imotitrayana

    9 11 Отговор
    Това е конкуренцията и пазарната икономика.
  • 4 атисед

    5 4 Отговор
    Хахахаххахахх, затова са написали "сто" с цифри и "милиона" с думи!!! ако беше написано "100 000 000 млн. ЕВРО" щеше да означава "100 000 000 000", което е "сто трилиона"!!! Умници, колкото искаш!
  • 5 атисед

    4 4 Отговор
    ...Всъщност даже би трябвало да е "100 000 000 000 000"
  • 6 непукист

    24 2 Отговор
    Добре се "наБират" и останалите два магазина в София!
    Докато българите се занимават само с интриги и измами, чужденците им взимат бизнеса под носа... Прадължавайте така с празноглавието си, за да се радвате на повече такива примери!
    Наздраве!
  • 7 grt66

    0 2 Отговор
    zabelejete v koi kvartali stroqt,, barovcite,,
  • 8 обезкръвен

    14 1 Отговор
    Towa e криворазбраната пазарна икономика или ПИ но по български тертип.Нашият пазар е малък и липсата на регулация води до самоизяждането на едни спрямо други,но не това е лошото,дребния бизнес така или ина4е е погребан в таз държава,наблюдава се как се гър4и и пържи в собствената си мазнина,проблема е друг-ИЗТИ$АНЕТО на свежата пара,липсата на кръвта в Бг икономиката,всяка божа ве4ер 10-15 млн свежа пара излиза извън пределите на страната ни и ние се чудим от де да вземем свежи пари.Държавата налее на пенсионерите 200 млн на месец,те през глава се зати4ват към евтибжос магазините,купят едно-друго ,потриват доволно ръце,измамили са таз проклета криза,оба4е.....утре няма пари за дупките в образованието,медецината и т.н
    Държавата трябва да си влезне в ролята на регулатор и да се знае,4е в малък аквариум акули не се пускат.Нямат място на нашият силно ограни4ен пазар толкова много вериги магазини.
  • 9 БГ

    35 1 Отговор
    Само едно не мога да разбера - защо навън цените им са по-ниски а каквото продават тук всичко е по-скъпо.
    Или си мислят че сме по-богати или че сме достатъчно прости.

    За сметка на това сега си имаме на десет души по един МОЛ и скоро за да не фалират ще пускат на по 50% дискаунт ако не и повече.
  • 10 непукист

    9 0 Отговор
    Абе проблемът става все по-проблематичен...
  • 11 Монтана

    4 1 Отговор
    Браво бе, "най-малките населени места като Монтана и Петрич", авторката е много наясно кои места са малки и големи!!! Ха, ха, ха....
  • 12 GOGO

    6 2 Отговор
    Istinata e, 4e BG-Targoveca ne e targovec i mnopgo rqdko nqkoi da e kazal dobra duma za nqkoe kvartalno diukan4e, za6toto siromasite vmestro da izhvarlqt ostarqlata stoka q probutvat na kom6iqta, koito 4akat i utre da doide. Makar da ima i mnogo dobri targovci (ocelelite kvartalni takiva), pove4eto sa hora, ma4e6ti makata sas zaemi.
    A za LIDL, az kato 4ovek jivee6t (SLAVA BOGU) izvan BG, moga da kaja, 4e LIDL e mnogo, mnogo dobra targovska veriga v UK (TOEST EVTINA, za ka4estvo nqma smisal da se govori v UK....). A za BG silno se samnqvam, 4e 6te e takava, kakto i vidqhme ve4e ot drugite takiva golemi-Billa, Kaufland, Metro i t.n.
    4ujdestranni investicii-NQMA!!!! Vsi4ko e fran4aiz. PROUMEITE GO! KOITO I DA DOIDE, KAKVOTO I DA DOIDE BALGAR6TINATA SI E NA6 PATENT!

    PP

    Montana i Petri4 sa golemi kolkoto edin sredno golqm kartal v Sofia...

    Koq golqma kompaniq 6te se zanimava sas slabo darjava, 4ieto naselenie e okolo 6 miliona i pokupatelnata sposobnost na potrebitelq e...nuleva?!
    Ne se zablujdavayte po imenata i ne mislete, 4e nqkoy golqm investitor e do6al v BG.
  • 13 Sofianec

    3 4 Отговор
    Не мога да разбера защо си мислите че качеството ще е по-лошо от това в другите страни? Другото важно нещо е защо да няма повече вериги, нали това ще ги накара да се надцакват, а дали ще е само с цени или с качество това може да го контролира държавният орган. Иначе всичко е нормално замислено, нека да има много вериги и голям избор от стоки и услуги, това предразполага към конкуренция и нормални цени :) :) :) :)
  • 14 истина

    4 1 Отговор
    Всички големи вериги в БГ са на "наши другари" бивши комунисти и настояшти демократи както и повечето банки.!!!Сми си направете извод колко "КАЧЕСТВЕННИ" са стоките там
  • 15 GOGO

    1 0 Отговор
    Ve4e se ubedihme 4e v BG NQMA konkorenciq sa6to taka kakto funkcionira6ti darjavni organi nai-malkoto dobro ka4estvo normalni ceni !!!
  • 16 dunga

    1 4 Отговор
    jivea ot 10 gd vav holandia i nito vednaj ne sam pazaruval ot lidl ka4estvoto e nula senite evtini neznam kak 6te tragne vav bg

    Коментиран от #17

  • 17 veso

    4 1 Отговор

    До коментар #16 от "dunga":

    stoi si tam i misli za sebe si.nie tuk 6te se re6im kade da pazaruvame i dali da pazaruvame!
  • 18 veso

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "Bai Ivan":

    Bravo!!Edin svesten komentar.Tuk v Bulgaria vinagi pati malkiq 4ovek...
  • 19 галя-враца

    0 2 Отговор
    Искам да попитам някой знае ли дали верига магазини "Лидл" са закупили магазини "Плюс" в враца.И ще има ли такъв магазин /лидл/ и в Враца.Ако някои знае нека пише.Благодаря предварително за информацията.
  • 20 giga

    2 1 Отговор
    Да- засега Лидл е добре,но не се знае дали няма след известно време цените да се изравнят с другите магазини,и българинът ще остане пак излъган жалко за него.Може би някои стоки с по ниски цени-ще се компенсират от някои с по-високи цени!!!!!!!!!!???????
  • 21 Владо

    0 0 Отговор
    Ейй, само мрънкат някои хора. То това разбираме у нас под бизнес, отвориш дюкян и айде купувам евтино продавам скъпо. И като дойде Карфур и горкия дребен бизнес. Ми то креативност трябва и желание, че и добро обслужване. Ако в кварталната бакалия качеството е високо, с продавача става лафчето и т.н. винаги ще има хора, които да го посещават и няма да фалира.
    Или ако си направи работното време до 22-3. Има безброй начини да се бори конкуренцията, ама на никого не му се полагат усилия.
    Навсякъде има хипери, в които цената е ниска и качеството сносно и малки тясно профилирани магазинчета и пазари, които са с високи цени, но и високо качество, щото не продават от пиле мляко, ми именно развиват бизнес, но в едно направление. Малко им омръзна на хората съседът им да купува пършевицата от метро и да ни я пробутва в нашия си вход с 50% отгоре.
    И вобще за какъв регулатор и за какви акули говорим, към планово стопанство ли искат някои да не връщат???
    Пазарът е регулатор. Единственото, което трябва да се следи от държавата е да не си направят картел големите и да ни клатят заедно с високи цени и скапани стоки. Ако това се следи те големите сами ще си намерят механизми да ни спечелят и ще ви е кеф да си пазарувате там. А ако не ви е, ще си ходите в кварталната месарница, рибен магази и т.н. и ще си купувате неща, които не са ширпотреб.
  • 22 IOYLIOS

    0 1 Отговор
    ЛИДЛ Е ХИПЕРМАРКЕТ ВТОРО КАЧЕСТВО В ЦЯЛА ЕВРОПА!!!!!!!!!!! НЕ СЕ ЗАБЛУЖДАВАЙТЕ И КУПУВАЙТЕ БГ СТОКА,А НЕ ТЕЗИ БОКЛУЦИ ОТ ЛИДЛ!