Отидете към основна версия

4 191 12

Строят ултра модерен паркинг в Пловдив

  • пловдив-
  • паркинг-
  • център

Капацитетът му ще е 192 автомобила

Проект за многоетажен паркинг на улица „Любен Каравелов” спечели първото място на архитектурен конкурс, обявен от градските власти. Победител е консорциумът „Хайпарк”, а в него влизат трима водещи проектанта - арх. Румен Първанов, арх. Илко Николов и арх. Искрен Галев, като те са спечелили с двоен резултат пред втория класиран.

Проектът за многоетажният паркинг се състои от две тела, в които ще има механични устройства тип „виенски колела” . Автоматизираната система ще приема 192 автомобила, като влизането-излизането от паркинга е изключително опростено.

В основата на проекта е Vertical Rotary Parking. Това е съоръжение, оприличавано на виенско колело. Автомобилите се паркират в гондолите само на приземно ниво. На останалите нива при заявка за паркиране или депаркиране, подадена на обичайната и позната колонка с магнитни карти, съоръжението се завърта и предоставя празна гондола, респективно гондолата с колата, която напуска паркинга.

„Системата може да функционира и без ограждане, но предвид местоположението на обекта и контекста, те предлагат окачена фасада от пана, на която ще има вертикална зеленина”, казва арх. Румен Пръванов, цитиран от TrafficNews.bg. „За постигането на максималния капацитет при спазването на градоустройствените параметри ние сме разположили 12 кули, разпределени в два корпуса, успоредни помежду си и на ул. „Йордан Йовков”. Всяка от кулите е с капацитет 16 паркоместа или общо в дванадесетте кули има 192 паркоместа. На приземното ниво са очертани двете зони за изчакване, както и еднопосочната улица с ширина 3.50 м”, обяснява арх. Първанов. Едно от големите предимства на тази система е, че е изключително екологична. При нея няма замърсяване на въздуха и висок шум, тъй като движението в паркинга се извършва от платформите, върху които са колите.

„Цената на проекта, не е по-висока от ортодоксалните паркинги, които се изграждат. Системата с фасадата ще струват около 2 млн. лева, а с парковата зона върху плочата още около 300 хил. лева. Системата е на голяма китайска компания, която набира все повече популярност”, казва арх. Първанов.

Строителството на паркинга може да започне най-рано през 2020 г., като първо трябва да се освободи изцяло теренът. В момента там е ситуирано ДКЦ VI, като то ще бъде преместено в сградата на МБАЛ „Св. Мина”.

Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 7 гласа.

Свързани новини