Новини

Строят ултра модерен паркинг в Пловдив

Капацитетът му ще е 192 автомобила

Публикувана: 15 Юли, 2019 09:56
12 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3265
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.5 от 6 гласа.

Проект за многоетажен паркинг на улица „Любен Каравелов” спечели първото място на архитектурен конкурс, обявен от градските власти. Победител е консорциумът „Хайпарк”, а в него влизат трима водещи проектанта - арх. Румен Първанов, арх. Илко Николов и арх. Искрен Галев, като те са спечелили с двоен резултат пред втория класиран.

Проектът за многоетажният паркинг се състои от две тела, в които ще има механични устройства тип „виенски колела” . Автоматизираната система ще приема 192 автомобила, като влизането-излизането от паркинга е изключително опростено.

В основата на проекта е Vertical Rotary Parking. Това е съоръжение, оприличавано на виенско колело. Автомобилите се паркират в гондолите само на приземно ниво. На останалите нива при заявка за паркиране или депаркиране, подадена на обичайната и позната колонка с магнитни карти, съоръжението се завърта и предоставя празна гондола, респективно гондолата с колата, която напуска паркинга.

„Системата може да функционира и без ограждане, но предвид местоположението на обекта и контекста, те предлагат окачена фасада от пана, на която ще има вертикална зеленина”, казва арх. Румен Пръванов, цитиран от TrafficNews.bg. „За постигането на максималния капацитет при спазването на градоустройствените параметри ние сме разположили 12 кули, разпределени в два корпуса, успоредни помежду си и на ул. „Йордан Йовков”. Всяка от кулите е с капацитет 16 паркоместа или общо в дванадесетте кули има 192 паркоместа. На приземното ниво са очертани двете зони за изчакване, както и еднопосочната улица с ширина 3.50 м”, обяснява арх. Първанов. Едно от големите предимства на тази система е, че е изключително екологична. При нея няма замърсяване на въздуха и висок шум, тъй като движението в паркинга се извършва от платформите, върху които са колите.

„Цената на проекта, не е по-висока от ортодоксалните паркинги, които се изграждат. Системата с фасадата ще струват около 2 млн. лева, а с парковата зона върху плочата още около 300 хил. лева. Системата е на голяма китайска компания, която набира все повече популярност”, казва арх. Първанов.

Строителството на паркинга може да започне най-рано през 2020 г., като първо трябва да се освободи изцяло теренът. В момента там е ситуирано ДКЦ VI, като то ще бъде преместено в сградата на МБАЛ „Св. Мина”.

Пловдив / България

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.5 от 6 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
зелена зона,синя зона,червена зона, ГЕРБ
(гост)

Неутрално
1 Отговор
А в София кога ?

Коментиран от #5


Оценка:
-5 +23

Баси и тъпотията
(гост)

Неутрално
2 Отговор
Паркова зона върху плочата.

Оценка:
-6 +6

бедняка милионер
(гост)

Неутрално
3 Отговор
Сега в Пловдив, по-късно и в другите градове. Само дето това ми прилича малко на руските безаналогови оръжия, направихме го ама след 2040 година.

Оценка:
-6 +9

Софиянец
(гост)

Неутрално
4 Отговор
Ние не сме за такова съоръжение, изчакването за автомобила ще е доста дълго, отделно като спре тока ще стане весело. Рампа трябва задължително.

Коментиран от #10


Оценка:
-7 +7

Шекерладзе
(гост)

Неутрално
5 Отговор

До коментар #1 от "зелена зона,синя зона,червена зона, ГЕРБ":


Кугато станиТи Европейска столица на ИнтеграСията и "интегрирате" Столюпинбург някъде до Факултето, халал да ви СА!!!!!!

Оценка:
-1 +5

Morgoth
(гост)

Неутрално
6 Отговор
Поздравления за идеята, но не знам защо се хвърлят на китайски хай-тек. Опасенията ми са, че тези виенски колела ще са бавни и чупливи. Докато цената на един обикновен паркинг е основно в строителството и след това поддръжката му е евтина, то при този може да се окаже обратното и цената му след време да подмине многократно началната инвестиция. А окаже ли се, че няма пари за ремонти може да си остане като паметник на простотията. Дано не стане така, надявам се че е мислено по въпроса.

Оценка:
-1 +11

гост
(гост)

Неутрално
7 Отговор
Ей за такова нещо говоря от много време и е хубаво, че вече се работи в тази посока. Единственно трябва да се надяваме, че няма да направят някоя глупост като космическа цена за паркирането или недомислени заходи за вход/изход към паркинга. Реално такава инвестиция може да се изплати напълно спокойно за под 10г. и то при не повече от 10лв на паркомясто на ден.

Оценка:
-2 +3

Лъжат
(гост)

Неутрално
8 Отговор
Нищо няма да построят

Оценка:
-0 +7

Halex
(гост)

Неутрално
9 Отговор
Абсолютно излишен паркинг....срещу него е МОЛ "Марково тепе" и винаги има места!!! Просто трябва да се усвоят поредните парични средства !

Коментиран от #11


Оценка:
-0 +7

незнайко
(гост)

Неутрално
10 Отговор

До коментар #4 от "Софиянец":


Този син покрив от ФОТОВОЛТАИЦИ ли е ? Ако са, това по сметка излиза 324 киловата, с които може да се задвижва системата !

Оценка:
-1 +0

Пешо
(гост)

Неутрално
11 Отговор

До коментар #9 от "Halex":


Ако е частна инвестиция - добре, но държавни пари за такова нещо е престъпление.

Оценка:
-0 +0

7777
(гост)

Неутрално
12 Отговор
Не е зле Фандъкова да прочете статията. С парите от платеното паркиране могат да се напраят стотици подобни паркинги.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери