Отидете към основна версия

2 418 7

Възраждането на моловете

  • мол-
  • търговски център-
  • фитнес-
  • кино-
  • тенденции

Акцентът са кината и фитнесите

Снимка: М. Богданова ©

Фитнес центровете и кината са двете услуги, които връщат потребителите в моловете. Сегментът на търговските центрове отчете спад през последните години, тъй като онлайн търговията значително се разрасна. През последните месеци в 13 държави от Централна и Източна Европа (ЦИЕ) се наблюдава ръст на посетителите в тези центрове именно благодарение разрастването на развлекателния сегмент и предлагането на спортни услуги.

В анализа на консултантската компания Colliers са включени 452 кина и мултиплекси, като най-много са те в Полша (над 125). В повечето страни в региона доминират вериги, които са собственост на местни оператори. Такъв е полският Helios, който притежава най-големия брой мултиплекс кина в Полша.

„В много държави, например Чехия, Беларус, Унгария, България, Хърватска, Румъния функционират местни кино оператори, които са неизменна част от културата и традициите на региона. Дейността на някои от тях дори се подкрепя на държавно ниво”, казва Кевин Търпин, регионален директор проучвания, Colliers CEE.

В някои от държавите има търговски центрове с уникални концепции, които не съществуват почти никъде другаде. Така например в Полша има танцово училище в мол, а в Чехия – уелнес център. В Словакия, Латвия, Беларус, България – казина.

В Полша едни от успешно развиващите се концепции в търговските центрове са ескейп стаи и лабиринти. Най-много наематели от този тип има в Украйна – 121.

Разглеждайки нациите, които най-много влагат в забавления и културни занимания, то на първо място са чехите. Средно те харчат по 38.23 EUR на месец за забавления. Второто място е за латвийците (35.6 EUR). На трета и четвърта позиция са съответно словаците (22.46 EUR) и поляците (17.89 EUR).

Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Свързани новини