Фитнес центровете и кината са двете услуги, които връщат потребителите в моловете. Сегментът на търговските центрове отчете спад през последните години, тъй като онлайн търговията значително се разрасна. През последните месеци в 13 държави от Централна и Източна Европа (ЦИЕ) се наблюдава ръст на посетителите в тези центрове именно благодарение разрастването на развлекателния сегмент и предлагането на спортни услуги.
В анализа на консултантската компания Colliers са включени 452 кина и мултиплекси, като най-много са те в Полша (над 125). В повечето страни в региона доминират вериги, които са собственост на местни оператори. Такъв е полският Helios, който притежава най-големия брой мултиплекс кина в Полша.
„В много държави, например Чехия, Беларус, Унгария, България, Хърватска, Румъния функционират местни кино оператори, които са неизменна част от културата и традициите на региона. Дейността на някои от тях дори се подкрепя на държавно ниво”, казва Кевин Търпин, регионален директор проучвания, Colliers CEE.
В някои от държавите има търговски центрове с уникални концепции, които не съществуват почти никъде другаде. Така например в Полша има танцово училище в мол, а в Чехия – уелнес център. В Словакия, Латвия, Беларус, България – казина.
В Полша едни от успешно развиващите се концепции в търговските центрове са ескейп стаи и лабиринти. Най-много наематели от този тип има в Украйна – 121.
Разглеждайки нациите, които най-много влагат в забавления и културни занимания, то на първо място са чехите. Средно те харчат по 38.23 EUR на месец за забавления. Второто място е за латвийците (35.6 EUR). На трета и четвърта позиция са съответно словаците (22.46 EUR) и поляците (17.89 EUR).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Novus ordo seclorum
Коментиран от #6
16:58 18.11.2019
2 Последния софиянец
Коментиран от #3
17:03 18.11.2019
3 Ivan
До коментар #2 от "Последния софиянец":
Точно така е, затова няма пейки вътре. Няма къде да поседнеш, освен в кафене с кафе за 5-6лв.17:36 18.11.2019
4 Приятел на Русия и България
Това се отнася и за други !
23:27 18.11.2019
5 Реално
02:12 19.11.2019
6 Chapter 69:There is NO Conspiracy
До коментар #1 от "Novus ordo seclorum":
Принционо си прав, но не четеш внимателно. Забележи че в статият пише че "през последните месеци посещенията в моловете са се увеличили". Просто минаха летните месеци, хората се върнаха от почивки, отпуски и разходки в парка и в комбинация на влошеното време /есенно, зимно/ посещенията в моловете са се увеличили! ;)08:23 19.11.2019
7 Селяндур
05:23 21.11.2019