ФАКТИ.БГ

Възраждането на моловете

Акцентът са кината и фитнесите

Публикувана: 18 Ноември, 2019 16:51
7 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1998
Възраждането на моловете
Снимка: М. Богданова ©
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Фитнес центровете и кината са двете услуги, които връщат потребителите в моловете. Сегментът на търговските центрове отчете спад през последните години, тъй като онлайн търговията значително се разрасна. През последните месеци в 13 държави от Централна и Източна Европа (ЦИЕ) се наблюдава ръст на посетителите в тези центрове именно благодарение разрастването на развлекателния сегмент и предлагането на спортни услуги.

В анализа на консултантската компания Colliers са включени 452 кина и мултиплекси, като най-много са те в Полша (над 125). В повечето страни в региона доминират вериги, които са собственост на местни оператори. Такъв е полският Helios, който притежава най-големия брой мултиплекс кина в Полша.

„В много държави, например Чехия, Беларус, Унгария, България, Хърватска, Румъния функционират местни кино оператори, които са неизменна част от културата и традициите на региона. Дейността на някои от тях дори се подкрепя на държавно ниво”, казва Кевин Търпин, регионален директор проучвания, Colliers CEE.

В някои от държавите има търговски центрове с уникални концепции, които не съществуват почти никъде другаде. Така например в Полша има танцово училище в мол, а в Чехия – уелнес център. В Словакия, Латвия, Беларус, България – казина.

В Полша едни от успешно развиващите се концепции в търговските центрове са ескейп стаи и лабиринти. Най-много наематели от този тип има в Украйна – 121.

Разглеждайки нациите, които най-много влагат в забавления и културни занимания, то на първо място са чехите. Средно те харчат по 38.23 EUR на месец за забавления. Второто място е за латвийците (35.6 EUR). На трета и четвърта позиция са съответно словаците (22.46 EUR) и поляците (17.89 EUR).

София / България

Поставете оценка на статията:
Оценка 5 от 1 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Novus ordo seclorum
1 Отговор
Тия анализатори кой им плаща? Анализи напълно грешни. Потока в моловете намаля защото се увеличава броя на моловете. Т .е . X клиенти се делят на Y молове и ако Y нараства , дори X да е константа потока се разрежда. Уравнения от трети клас решават проблеми за които някой плаща пари на кретени да му ги анализират .

Коментиран от #6


Оценка:
-2 +12

Последния софиянец
2 Отговор
А българите колко харчат. Молове те са пълни със зяпачи влезли да се постоплят.

Коментиран от #3


Оценка:
-0 +22

Ivan
3 Отговор

До коментар #2 от "Последния софиянец":


Точно така е, затова няма пейки вътре. Няма къде да поседнеш, освен в кафене с кафе за 5-6лв.

Оценка:
-2 +7

Приятел на Русия и България
4 Отговор
България за да стане това, което всъщност трябва да бъде от - до, значи трябва да станат неща, които изобщо не са ставали във всеки един период на историята на човечеството !
Това се отнася и за други !

Оценка:
-0 +3

Реално
5 Отговор
Моловете си отиват ! Кина - мина и тем подобни , няма спасение - половината клетки са празни !

Оценка:
-0 +4

Chapter 69:There is NO Conspiracy
6 Отговор

До коментар #1 от "Novus ordo seclorum":


Принционо си прав, но не четеш внимателно. Забележи че в статият пише че "през последните месеци посещенията в моловете са се увеличили". Просто минаха летните месеци, хората се върнаха от почивки, отпуски и разходки в парка и в комбинация на влошеното време /есенно, зимно/ посещенията в моловете са се увеличили! ;)

Оценка:
-1 +3

Селяндур
7 Отговор
Колкото повече молове, толкова по-добре за клиента. Конкуренцията сваля цените.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Георги Марков
Бившият конституционен съдия с нестандартен въпрос към премиера Бойко Борисов
Приятелю, спри тази глупост! Попитай депутатите, приятелю, на 6 ноември на канадска борба ли отиваме, или на конкурс за миски"

Още бисери
ТОП 5