Отидете към основна версия

2 469 6

Бум при този вид луксозни имоти

  • лукс-
  • магазини-
  • европа

Със 70% ръст на откритите елитни магазини в Европа

Снимка: Shutterstock.com

Подновената дейност на европейския пазар на луксозни стоки след пандемията от коронавирус доведе до 77% увеличение на отварянето на луксозни магазини. Това се дължи на притока на голям брой чуждестранни посетители на континента.

Благодарение на силните резултати в Европа, глобалният дял на новите открити сгради нарасна до 23% през 2022 г., поставяйки Европа на второ място в класацията за луксозни магазини на дребно след Китай и пред Северна Америка, според последния доклад на Savills за глобален лукс.

Сред основните откривания в Европа си струва да се отбележи стартирането на Del Core на New Bond Street в Лондон, шестият магазин Celine в Париж и откриването на нов магазин Ralph Lauren в Милано, откриването на Jimmy Choo, Louis Vouitton, както и магазини Aquazzura, Valentino в Galería Canalejas в Мадрид, Saint Laurent и Etro, Rolex или Zimmerman в Барселона.

Сравнително бързото възстановяване на луксозния сегмент в региона, подпомогнато до голяма степен от завръщането на чуждестранни туристи, помогна за връщането на Европа на върха на дневния ред за разширяване на луксозните марки. По същия начин наемите на ключови улици, заедно с подобренията в достъпността, в някои случаи са допринесли за по-нататъшно увеличаване на активността.

Докладът подчертава, че глобалните отваряния на нови луксозни магазини са се увеличили с 11% през 2022 г., като цифрите все още изпреварват сектора на търговията на дребно. Китай остава лидер, отчитайки 41% от новите отваряния, въпреки че страната отбелязва спад в общите отваряния на луксозни магазини в сравнение с 2021 г.

В същото време луксозните марки стават все по-отворени към по-голямо разнообразие от локации и тази тенденция ще продължи. Въпреки че водещи луксозни дестинации като Милано, Лондон или Ню Йорк ще продължат да бъдат най-привлекателни за много марки, може да се очаква проблемите с достъпността на тези пазари да намалят активността през следващите 12 до 18 месеца. По този начин Savills изчислява, че дейността на нови магазини на пазари отвъд нейните граници ще продължи да се увеличава.

Подробна статистика за средните цени на имоти в България по градове и квартали може да видите ТУК

Поставете оценка:
Оценка 1 от 2 гласа.

Свързани новини