Проектът за трансформация на сградата на Централния универсален магазин (ЦУМ) в София ще бъде представен днес в Българската търговско-промишлена палата (БТПП), съобщават от палатата, предаде БТА.
Компанията "Антика Уърлд" (Antika World), ръководеща проекта, планира той да се осъществи в две фази. Първата фаза ще бъде завършена до април 2025 г., а втората се очаква да приключи до 2027 г., каза на 10 септември в Бургас Ахмед Насър, основател и директор на компанията. Проектът цели възстановяване функционалността на ЦУМ като модерен символ на София с отлично разположение и полезност за обществото, отбеляза тогава той.
Директорът на "Антика Уърлд" обясни още, че вътрешността на сградата ще включва три зали на първия етаж - две изложбени за българската и египетската история, и една музейна с работилница за розово масло. На горните нива ще има търговска част, заведения за хранене и атракции, СПА център. На два етажа ще бъде разположен петзвезден хотел. Предвидени са конгресна зона и пространство за споделена работа, бизнес център и акселератор. Ще има и обособена част за научноизследователска дейност.
Предвижда се сградата на ЦУМ да бъде маркетинг, търговски и туристически център за популяризирането на България като желана дестинация. Рекламирането на страната като дестинация за целогодишен здравен туризъм също е сред идеите на проекта, каза още Насър.
По-рано, на 22 август, Ахмед Насър се срещна с председателя на БТПП Цветан Симеонов и с експерти от палатата във връзка с проекта. На срещата бяха обсъдени възможностите, които ЦУМ ще предлага на български производители, търговци, стартъп компании, потребители, както и на гостите на града, съобщиха тогава от БТПП.