Отидете към основна версия

53 332 47

Камериерка от 4-звезден хотел разкри гнусни тайни

  • камериерка-
  • хотел-
  • хигиена-
  • почистване-
  • тайна-
  • ужасяваща

Управителите на лъскавите хотели едва ли искат да знаем това

Снимка: Shutterstock

Служителите в хотелите и ресторантите пазят много и най-тъмните тайни, свързани със сферата на обслужването на клиенти. Те рядко говорят за това, често анонимно или пред най-близкият си кръг приятели. Много пъти дори те трябва да подписват декларации за поверителност.

Камериерка в четиризвезден хотел, например, разкрива пред своя приятелка блогърка, че броят на звездите на хотела никак не гарантира нивото на обслужване, което гостите очакват.

Тя работела в престижен четиризвезден хотел в град с население над 1 млн. души. Разказва неща, които няма как да разберете никога, освен ако не работите като камериерка, управител или ако самите вие не сте собственик на хотел.

Почистването на стаите

За почистването на стаите чистачките обикновено разполагат с 2-3 парцала и препарати за мебели, плочки, стъкло и баня. А нормата за почистване е 15-20 стаи на ден! С тези парцали се мие всичко в стаята – мебели, чаши, тоалетни, мивки, плочки.

Всичко се търка до блясък с кърпите, останали след напускането на гостите и които след изпиране ще бъдат поставени за новите посетители на хотела. „Всичко“ включва чаши, мивки, тоалетни, и плочки в най-различна последователност.

Трябва да се поясни, че според стандартите на този хотел чашите трябва да блестят и да нямат нито едно петно. Само 2-3 парцала за 15-20 стаи (не отделно за стъкло, а за всичко), изобщо не отговаря на този стандарт.

Един комплект парцали се издава на чистачката за няколко месеца. Той се пере всяка вечер в пералня, където трябва да се перат вещите на гостите, а на следващия ден се използва отново.

Покривката на леглото, естествено, не се сменя при всяко настаняване, а само ако е много силно замърсена. Под белия си чаршаф често можете да намерите чужда коса и други „подаръци“ от гостите, които са ползвали леглото не особено прилежно.

Ако хотелът е много търсен, бъдете подготвени за факта, че килимът несъмнено ще бъде мръсен и прашен. Когато хотелът е много зает, просто няма време всички стаи да бъдат почистени добре.

При почистване след напускане на гостите, ако една кърпа изглежда суха и чиста, тя просто ще бъде изтупана и сгъната за следващия гост. Причината за това е недостигът на спално бельо и кърпи.

Малките подробности

Стаите нямат мрежи против комари. В студения сезон охлаждащата система е заключена и, когато стане задушно, хората трябва да си отварят прозорците. Шумът от улицата пречи на почивката. А по правило хотелите са разположени в близост до натоварени пътища.

За четири звезди получавате платнена завеса във вашата „луксозна“ баня, а тези завеси рядко се перат, дори и никога. Не се знае кой се е мил там преди това, но завесата често залепва за тялото ви, което вече е доста неприятно.

А миризмата на канализация в някои стаи е направо зловеща.

В този конкретен четиризвезден хотел собствениците не следят за подмяната на старото бельо. То никога не е достатъчно, а качеството на наличното изобщо не е задоволително – чаршафи, халати, кърпи.

При ежедневното почистване бельото и кърпите често не се сменят, просто защото няма с какво.

Проблемът не е в небрежността на камериерките, а в това, че те не са снабдени с достатъчен брой консумативи за почистване, кърпи, спално бельо. Често камериерките биват глобявани за недостатъчно зареждане на стаите, а те просто няма с какво да се зареждат.

„Вероятно вече ще си нося чаши, някакъв препарат и по-възможност кърпи, когато ходя в хотели. Препоръчвам същото и на вас“, пише блогърката, предала разказа на камериерката.

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 147 гласа.

Свързани новини