Last news in Fakti

10 Април, 2020 22:30 53 241 47

Камериерка от 4-звезден хотел разкри гнусни тайни

  • камериерка-
  • хотел-
  • хигиена-
  • почистване-
  • тайна-
  • ужасяваща

Управителите на лъскавите хотели едва ли искат да знаем това

Камериерка от 4-звезден хотел разкри гнусни тайни - 1
Снимка: Shutterstock

Служителите в хотелите и ресторантите пазят много и най-тъмните тайни, свързани със сферата на обслужването на клиенти. Те рядко говорят за това, често анонимно или пред най-близкият си кръг приятели. Много пъти дори те трябва да подписват декларации за поверителност.

Камериерка в четиризвезден хотел, например, разкрива пред своя приятелка блогърка, че броят на звездите на хотела никак не гарантира нивото на обслужване, което гостите очакват.

Тя работела в престижен четиризвезден хотел в град с население над 1 млн. души. Разказва неща, които няма как да разберете никога, освен ако не работите като камериерка, управител или ако самите вие не сте собственик на хотел.

Почистването на стаите

За почистването на стаите чистачките обикновено разполагат с 2-3 парцала и препарати за мебели, плочки, стъкло и баня. А нормата за почистване е 15-20 стаи на ден! С тези парцали се мие всичко в стаята – мебели, чаши, тоалетни, мивки, плочки.

Всичко се търка до блясък с кърпите, останали след напускането на гостите и които след изпиране ще бъдат поставени за новите посетители на хотела. „Всичко“ включва чаши, мивки, тоалетни, и плочки в най-различна последователност.

Трябва да се поясни, че според стандартите на този хотел чашите трябва да блестят и да нямат нито едно петно. Само 2-3 парцала за 15-20 стаи (не отделно за стъкло, а за всичко), изобщо не отговаря на този стандарт.

Един комплект парцали се издава на чистачката за няколко месеца. Той се пере всяка вечер в пералня, където трябва да се перат вещите на гостите, а на следващия ден се използва отново.

Покривката на леглото, естествено, не се сменя при всяко настаняване, а само ако е много силно замърсена. Под белия си чаршаф често можете да намерите чужда коса и други „подаръци“ от гостите, които са ползвали леглото не особено прилежно.

Ако хотелът е много търсен, бъдете подготвени за факта, че килимът несъмнено ще бъде мръсен и прашен. Когато хотелът е много зает, просто няма време всички стаи да бъдат почистени добре.

При почистване след напускане на гостите, ако една кърпа изглежда суха и чиста, тя просто ще бъде изтупана и сгъната за следващия гост. Причината за това е недостигът на спално бельо и кърпи.

Малките подробности

Стаите нямат мрежи против комари. В студения сезон охлаждащата система е заключена и, когато стане задушно, хората трябва да си отварят прозорците. Шумът от улицата пречи на почивката. А по правило хотелите са разположени в близост до натоварени пътища.

За четири звезди получавате платнена завеса във вашата „луксозна“ баня, а тези завеси рядко се перат, дори и никога. Не се знае кой се е мил там преди това, но завесата често залепва за тялото ви, което вече е доста неприятно.

А миризмата на канализация в някои стаи е направо зловеща.

В този конкретен четиризвезден хотел собствениците не следят за подмяната на старото бельо. То никога не е достатъчно, а качеството на наличното изобщо не е задоволително – чаршафи, халати, кърпи.

При ежедневното почистване бельото и кърпите често не се сменят, просто защото няма с какво.

Проблемът не е в небрежността на камериерките, а в това, че те не са снабдени с достатъчен брой консумативи за почистване, кърпи, спално бельо. Често камериерките биват глобявани за недостатъчно зареждане на стаите, а те просто няма с какво да се зареждат.

„Вероятно вече ще си нося чаши, някакъв препарат и по-възможност кърпи, когато ходя в хотели. Препоръчвам същото и на вас“, пише блогърката, предала разказа на камериерката.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 147 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Кой68

    170 9 Отговор
    "Бизнес" баси.......А за кухнята е още по-най.
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Хотелиера

    85 116 Отговор
    Като изгонят някоя мързелива камериерка почва да ги говори такива! И звездите на един хотел не зависят от обслужването на персонала, а от екстрите които предлага, басейн, фитнес, телевизор, кабелна, кана за кафе, сешоар,климатик, рум сървиз, душ кабина... ⛦ За камериерка не се дава те са задължителни това е разликата между хостел и хотел в хостела е на самобслужване!

    Коментиран от #10, #21, #38, #46

  • 4 Хотелиера

    59 113 Отговор
    Там в палатката чаршафите са ви много чисти и кристалните чинии в които си сервирате кренвиршите!

    Коментиран от #8, #24

  • 5 Отново подгрята стара манджа

    35 42 Отговор
    Дрън-дрън-дрън.....
  • 6 1234

    92 16 Отговор
    За скритите камери в огледалата каза ли в баните е като биг брадър
  • 7 потребител

    109 12 Отговор
    Ми не ходете по хотели! Стойте си в къщи! Хотелиерите ще се научат на занаят.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 гост

    76 26 Отговор
    Ни па в къщи щот лъскаме до блясък ,че в хотелите кусури търсим.Ма кат няма новини заради вируса ,това ще четем.

    Коментиран от #36

  • 10 9546

    73 10 Отговор

    До коментар #3 от "Хотелиера":

    Няма нужда някой да ги топи, има много видеа от скрити камери. Особено приятно е, когато една мина с кърпата по кенефа, а после лъсна чашите.
  • 11 0R0

    62 22 Отговор
    По родното Лайногьолище това е най-естествената картина във Вселената! Затова и никой вече и не помисля да отиде там! Даже пари да ми дават, няма да стъпя на Лайногьолището!!!

    Коментиран от #15

  • 12 тариката

    49 2 Отговор
    ми те най много ревът за помощ от държавата .....
  • 13 Наблюдател

    41 7 Отговор
    Те са го написали „В този конкретен четиризвезден хотел“ само името липсва и вероятно е „Потъващия кораб“
    В случая може и да е така, но в действителност това е недопустимо да се случи. Съпътстващи проблеми има и те идват преди всичко от мързеливите камериерки, които се раздават максимум до седмица от назначаването, второ от управителите и трето от гостите на хотела които си мислят че като са си платили нощувка, всичко в стаята е за еднократна употреба. От повръщаното по мокета, полят с каквото се сетите е къде без лютеница, следват дупките от цигари по пердета, възглавници, завивки, стъпканите чаршафи или хавлии по пода или най често в банята и за финал- например-нямат нужда от тоалетна камо ли да бързат, за най бързо и удобно има легла и за какво им е да вдигат капака като може да се изходят отгоре или отстрани, за кръв и цикъл не е нужно да споменавам, тогава в хотел е най добре. Някой дори са си тръгвали с телевизора за спомен! Всичко това е без значение от звездите на хотела, колкото по голям, толкова по зле.
    Но като цяло всеки се бори за доволни туристи и никой не би допуснал такова нещо!!!
  • 14 Audi

    31 19 Отговор
    Тези от офисите много завиждат на ХОТЕЛИЕРИТЕ, защото имат имоти. А другите са уж голяма работа с големи заплати и работят за големи компании, но са голи като въшки и с кредити до живот. Затова мразят УСПЕЛИТЕ и все кусури на хотелите им намират. Същевременно тези служители в собствената си дейност са пълни с грешки и немарливост. Най-злобни са държавните служители.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 джон

    16 17 Отговор
    Съдейки по коментара ти, то ти си бил постоянно клиент на "5"-звездни хотели, че даже и "7"... Айде обратно в кошарата, паплач кирлива...

    Коментиран от #17

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Николай

    13 13 Отговор
    Общи приказки от женския пазар.
  • 19 НЕ ВСИЧКИ ХОТЕЛИ

    52 12 Отговор
    Са като този аз работя в голям 5 звезден хотел и нещата са различни!Имаме парцали в различни цветове! За огледала, тоалетна, мивка и вана, за под и отделен за прах! Всеки цвят отговаря за даденото нещо!Никои не бърше с кърпи те за гости и не се изтупват и пак да се сложат!Не може да сложиш ползвана кърпа отново то си личи!И колкото до пикантериите да има много неща които вижда персонала, но всичко си остава за нас!
  • 20 ABV

    31 1 Отговор
    А за журналистите няма ли глоба за стари статии
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Ром ама кубински

    19 4 Отговор
    Ами който е от много гнусливите да си стои в къщи.
  • 23 там е така

    12 28 Отговор
    100% става въпрос за някъде в русия
  • 24 Вла

    13 7 Отговор

    До коментар #4 от "Хотелиера":

    За палатките и сами знаем, може да ни обясниш как е в хотелите.
  • 25 0123

    41 2 Отговор
    Правила за престой в хотел. 1 НИКОГА не ползвайте чашите в баните освен,ако не са пласмасови в заводска опаковка. 2 С изключение на ТХ всички други консумативи също не се препоръчват за употреба.3 Не пийте вода от чешмите в баните. Купете си вода за пиене. 4 Избягвайте по възможност стаи над кухни,ресторанти .5 Проверявайте за наличие на аснсъори и наемайте стаи на по висок етаж.6 Проверявайте за хепи-ауър в лоби баровете тогава алкохола е 2 питиета на цена за 1. Толкова от мен.Нека други да допишат каквото съм пропуснал. Бъдете внимателни то е за Вас.
  • 26 Пия HitDobavki и съм здрав

    23 2 Отговор
    А за тоновете биологичен отпадък във всеки матрак и възглавница нищо! Да не си мислите че след всеки гост перат матраците със специални машини за това!?!
  • 27 Лошо

    12 3 Отговор
    Няма кой знае какви фрапиращи страхотии описани тук. Когато съм на хотел съм се примирил с почти всичко посочено. Ако нещо от изброеното е на по-високо ниво - чудесно. Трябва да вярваш в приказки за да си мислиш, че може да се подържа супер по-различно един натоверен и сравнително достъпен ценово хотел.
  • 28 Случаен

    17 11 Отговор
    Абе това са нереални работи. Излежда ми на скалъпена история от натирена камериерка. Хигиената по прицип е индивидуално възприятие, но при обществени места има норми. Ако ти като камериерка си изпълняваш задълженията съвестно, как ще се хванеш на такава работа без да ти осигурявам материали за нея?
  • 29 Без име

    6 5 Отговор
    Тази статия е публикувана вече,защо се повтаряте ?
  • 30 Тва от факти

    6 6 Отговор
    Само простотия се лее.
  • 31 Лора

    23 5 Отговор
    Мога да ви потвърдя, че всичко написано е вярно. Живея в Париж от доста време, а моя позната работи в хотел с 4 звезди дълги години и то почти в центъра. Точно с хавлиите които са използвани се бърше пода, ваната и други места. После" прани" ги слагат на следващия клиент. Да не говорим за други неща. Аз не вярвам на казал - рекъл, но за това съм 100%убедена.🙊Който е по-гнуслив е по - добре да си носи някои неща, ако се налага да ползва хотел.

    Коментиран от #37

  • 32 Зайко Байко многознайко

    11 3 Отговор
    Да има пропуски навсякъде за жалост, тъй като ние не сме идеални и светът около нас е такъв! Който иска да е сигурен, че това няма да му се случи прави като мен! При резервацията имам набор от въпроси с които изяснявам какво би ме очаквало. Зависи и колко дълго ще отседнете! Има хотели в които съм отсядал повече от месец например в хотел " Арабела " в Мюнхен. Нещата са съвсем други , като оставиш насърчителна сума пари за камериерките. Тъй като ние не даваме и съответно те не дават! В едни от хотелите всяка камериерка има определени стаи и сама се грижи а супервайзъра контролира. В други са на групи по две или три пак с последващ контрол. Веднъж в Лас Вегас бех отседнал във " Венишън" , там какво открих във сифона душа не искам да ви описвам. Още като се настаних тежка миризма ме лъхна. Прозорци там не можеш да отваряш. Намерих източника и от рецепцията пратиха камериерка, казах и че това е работа за водопроводчик или по скоро каналджия ! Веднага ми предложиха друга суита, но отказах заради изгледа. Тъй като не вдигнах скандал а внимателно определих претенциите си през времето ми на пребиваване бях , като на олинклузив. Много често клиентите преекспонират проблемите!
  • 33 дсдс

    12 3 Отговор
    У нас така или иначе си е мръсничко. В други страни съм ходил цял ден в дъжд и обувките ми няма къде да се накалят, няма строителна техника да излиза на асфалта, няма разпадажа се пътна настилка, която да става кафява при дъжд. Всичко това прави един град чист, една жилищна зона чиста, така не се разнася мръсотията и не се нанася в домовете и хотелите. У нас околко всеки хотел е кал, прах и мизерия, няма никаква цялостна инфраструктура. Аз съм отсядал на места, където за 7 дена влязоха веднъж да почистят и то след като ги повикахме, абсурдно е. Хайде да не ти сменят чаршафите, ама пък едно забърсване на банята и прахосмукиране трябва да има през ден поне.
  • 34 нека ви

    5 7 Отговор
    за хотелиера от коментар -4
    Хората, които по начало могат да си позволят 4-звезден хотел едва ли спят в палатки и папкат кревирши както казваш с малки изключения.
    Но сега такива като теб Хотелиери ще им се наложи кренвиршчетата необелени да ги папкате!!! Къде сте сега , ам?

    Коментиран от #35

  • 35 От морето

    6 3 Отговор

    До коментар #34 от "нека ви":

    Сега са затворили хотелите и са пуснали персонала в неплатен отпуск. Защо се радваш, че толкова много хора останаха без работа и съответно доходи. Много е грозно.
  • 36 Бачо Киро

    6 0 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Едва ли у вас бършеш с един и същ парцал баня, тоалетна, мебели и съдове, ама нейсе, може пък у вас да е така. Освен това не знаех, че у вас в леглото ти минава половината град да спи...
  • 37 Бай Ганю

    7 4 Отговор

    До коментар #31 от "Лора":

    Носете си лични бе хора. Това с хавлийте е по цял свят. И как може да пиете от чашите в хотелите. Имам опит от 5 звездни , бутикови хотели в многомилионни мегаполиси - и там е същото. Камериерки и супервайзори са обикновено нискоквалифицирани и нископлатени емигранти които дори и бакшишите невинаги мотивират да си вършат работата добре поради слаба организация или неглижиране от страна на мениджъри и собственици.
  • 38 Д_р Бормашина

    7 0 Отговор

    До коментар #3 от "Хотелиера":

    След всичко казано от теб . Хотелиере.Бих добавил че звездата в еднозвездният ти хотел не я заслужаваш.
    Звезди се дават за екстри които ти си споменал но, и за обслужващ персонал.
    Хотел с четири звезди в Банско с ''всички екстри'' и персонал от двама човека това ми се случи есента.
    Едно момиче вършеше работата на рецепция в магазина за сувенири,барман вероятно и чистач.Не видях пиколо.
    И едно момче което включваше сауната. На въпроса ми.
    —Защо басейна не работи.
    —Развален е.
    Хахахахахаха.
    Е,това е Българския туризъм.
  • 39 Чумата

    4 0 Отговор
    Намирал съм златен пръстен под легло в хотелска стая. Има си и добри страни!😁
  • 40 Констатираща

    2 3 Отговор
    Никак не се учудвам от това, което споделя камериерката и не мисля, че го разказва, защото е уволнена, тъй като аз изобщо не искам да постъпвам на работа в сферата на услугите, като знам от мои познати как се върши всичко там, а веднъж дори, се опитах да работя като чистачка в елитно заведение. Предложи ми приятелка да отидем при нейни близки, които имат заведение, но още като ни запознаваха с работата и "хигиенните" правила там, ние предпочетохме да се откажем, а и не обичам да посещавам заведения, защото винаги след това се разболявам от някаква вирусна инфекция - респираторна или стомашно-чревна, което подсказва, че "хигиеннитте" правила са подобни навсякъде. Само искам да кажа, че най-много ме впечатли това, че с една гъба се мие първо тоалетната чиния, после кошчето за хартия и накрая мивките и кранчетата, а после всичко се пере и мие в мивката, в която се мият и съдовете за хранене, парцалите се перат набързо с препарат за съдове и от миризмата им мирише цялото кухненско помещение. Има дезинфектанти и белина, но те били само за пред ХЕИ, а нямало време да ги използват, защото трябва да бързат. Искам да спомена, че чистачките са възрастни и уж интелигентни жени, които познавам и не допусках, че имат такова "високо съзнание и хигиена".
  • 41 Хотелиер

    5 1 Отговор
    Чакай, че ми стана интересно кой ли е пък точно този град с над един милион жители? Щото то в БГ са хиляди такива...
    Че има мурдари (мутри) сред хотелиерите е безспорно. Както и сред ресторантьорите. Както и сред всички останали. И че това е правило в БГ. Но все пак има и изключения. И тяхно е бъдещето.
    Приключи завинаги (или поне за близките десетилетия) "туризмът" по българското Лайноморие!
  • 42 В хотел само за плющене

    0 0 Отговор
    Платнена завеса (в банята) която често залепва за тялото ви? Ха ха, това ме разсмя, благодаря ти Събина.
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Анонимен

    2 1 Отговор
    Повечето неща не отговарят на истината. Кой има сметка всичко да се забърсва с кърпите ? Много по-изгодно е с микрофибърна кърпа. Няма хотел да не сменя чаршафите след гост. Винаги си личи, когато са прани и когато са ползвани. Повечето хотели в банята са със стъклен параван, а не с платнена завеса, особено 4 звездните. Повечето клиенти , когато е студения сезон предпочитат да си отворят прозореца за свеж въздух, отколкото климатичната система, да върти един и същ въздух.
  • 45 Кокич

    0 0 Отговор
    Браво за изнесената информация, точно така е. Имам близка, която работи като камериерка в студентски град и потвърди всичко.
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Таратайка

    0 0 Отговор
    Много обичам „чул-недочул!” От години работя в система хотели към елитен курорт, но за тези неща не съм чувал и виждал. Има наистина неща, които са тайна, но те са във връзка с поведението и отношенията с гостите. Хигиената винаги е на първо място и подлежи на проверка всеки месец. Това за „парцалите”, не е вярно. Използват се разноцветни микрофибърни кърпи, които се използват според цвета и се подменят ежемесечно. Освен това има на разположение регламентиран резерв, при нужда. Има много строг контрол, за поддържане на стандарт. Мислете преди да очерняте!