Отидете към основна версия

5 742 8

6 начина, по които тайно ни мамят в хотелите

  • хотел-
  • стая-
  • измама-
  • почивка-
  • пътуване-
  • настаняване-
  • ол инклузив

В сезона на почивките и пътуванията внимавайте за следните измамни схеми

Снимка: shutterstock

Разбира се, почтените хотелски вериги и като цяло всички заведения, които разчитат на завръщащи се клиенти, не си позволяват подобен тип измами. Но някои заведения с различен, по-моментен поглед върху принципите на печалба, отдавна са разработили схеми, с които да измъкнат колко се може повече пари от клиентите си.

Разбрахме какви трикове използват подобни хотелиери, пише pochivka.blitz.bg. Ето какви са те:

1. Доплащане за стаята

Доплащанията за настаняване очаквано оглавяват списъка на най-популярните финансови „измами“. Хитри администратори спокойно казват на туристите, че хотелът сега е „претоварен“ и по никакъв начин не могат да настанят гостите в избраната стая - въпреки че всичко е платено.

„Но ако платите малко повече на място...“, информира администраторът с по-нисък глас, „Мога да разреша проблема.“ Номерът е, че сега няма трудности с числата, а горната схема е най-баналният, но работещ начин да изцедят турист.

2. Не си го ползвай, но все пак плащай

Какви прекрасни "изненади" крие от нас моментът на напускане от хотела... Точно, когато туристът трябва да тича към автобуса за летището, се оказва, че трябва да доплати за уж използваните услуги. Мини-бар, телефонни разговори, коктейли и вечери, които туристът не е поръчал и т. н. За да не се хванете на тази стръв, трябва да напуснете хотела предварително. И не оставяйте данни за кредитна или дебитна карта, за да не могат да дръпнат пари от нея без ваше знание.

3. Фалшиви данъци

Тук не става дума за курортни, екологични и подобни такси, които се определят от държавите, а за допълнителни такси, измислени от хотела, за които той често забравя да предупреди гостите. Това може да се нарече такса за обслужване, инфраструктурни такси, данък за услуги и т.н. И туристът вижда всичко това, като правило, още в момента на изписването.

4. Скъпият минибар

Минибарът в стаята също е обект на финансови скандали с участието на туристи. В някои хотели умишлено забравят да го попълнят, преди да настанят нови туристи, а след това искат пари от гостите за уж изядени или изпити продукти. В други летовниците се обявяват шумно няколко пъти, че имат ол инклузив, така че гостите могат да ползват всичко безплатно, туристите смятат, че "всичко" наистина означава "всичко" и охотно изпразват минибара. Но при напускане се оказва, че ол инклузив мини-барът не е покрит и трябва да платите за него.

5. Подвеждащ курс

Измамни, тоест неблагоприятни обменни курсове понякога се използват за селища в турски курортни хотели. Администраторът може да информира на място туриста, който желае да плати в чуждестранна валута, че плащането се приема само в местна валута. И предлага откровено хищнически курс. Някои почиващи не се задълбочават в нюансите и по-скоро плащат.

Изходът е винаги да имате с вас местни пари в брой. По-добре е да ги смените в банки и други доверени места.

6. Неокончателна цена

Лесен начин за некоректните хотелиери да спечелят от туристите е да посочат първоначално цената за стаята, която не включва закуска и ДДС, и при напускане да издадат фактура, в която те са включени. Трябва да се изясни предварително какво точно включва крайната цена и за какво е нужно доплащане. Вярно е, че понякога самите туристи пропускат информацията, че тази или онази услуга, например почистване, се заплаща, а спалното бельо и кърпите също трябва да бъдат платени при настаняване.

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 14 гласа.

Свързани новини