Отидете към основна версия

818 5

Децата - новата ниша за продажби на луксозна козметика

  • деца-
  • луксозна козметика-
  • грижа за кожата-
  • социални мрежи-
  • tiktok

8-годишни момичета си купуват серуми и кремове за лице

Снимка: Shutterstock

Който напише в платформата TikTok кодовата дума #skincare, т.е. грижа за кожата, няма нужда да търси дълго - по темата вече има към 18 милиона видеа, включително от деца и младежи, разказва германската обществена телевизия АРД.

Бритън и Байла са две сестри на десет и на осем години, които в акаунта на майка си в TikTok редовно демонстрират как се грижат за кожата си. Видеото, в което те обясняват как почистват лицата си преди лягане, е гледано 45 000 пъти. При това използват не просто вода, а различни други продукти, много от които изобщо не са евтини, посочва германската обществено-правна медия.

Грижата за детската кожа - все по-популярна

Лекарката Кристен Кук свидетелства пред АРД, че в практиката ѝ грижата за кожата на децата заема все по-голямо място. "През последната година ми се наложи да проведа множество разговори с деца между 8 и 11 години за грижите за тяхната кожа", споделя с изумление тя. Идвали родители, които носели козметични продукти и питали: "Това достатъчно сигурно ли е за моето дете?". Броят на този вид разговори непрестанно расте, казва лекарката.

Естествено социалните медии играят особено голяма роля. Днес няма и една козметична фирма, която да няма силно присъствие там, посочва пред АРД експертът по маркетинг Дениш Шах - просто социалните медии са твърде влиятелни и ефективни.

@itvnews #kimkardashian has reportedly filed trademarks in her daughter’s name #itvnews #celebrity #northwest #skincare #beauty ♬ original sound - itvnews

Важно е съдържанието на продуктите да е подходящо за децата

Един от най-ярките примери са инфлуенсърката Ким Кардашиян и нейната дъщеря Норт. Момичето, което е на десет години, публикува още в края на 2022 година видеа, които показват как се грижи за кожата си. Други деца на нейната възраст последваха примера ѝ - като осемгодишната Мади, която също от акаунта на майка си демонстрира в ТикТокв каква рутина са се превърнали за нея грижите за кожата. Майка ѝ я била подтикнала да се заеме с тази дейност - колкото по-рано, толкова по-добре, обобщава по този повод АРД.Меките почистващи и овлажняващи кремове, както и слънцезащитните препарати са напълно достатъчни, казва Кук. Но козметиката в никакъв случай на трябва да съдържа вещества като ретинол, хиалуронови киселини, ниацинамид или витамин С. Те биха могли излишно да раздразнят кожата на децата, да доведат до обриви или дори до акне. В интернет този въпрос не се обсъжда често, отбелязва германската обществено-правна медия.

Печалбите на козметичните концерни растат

В TikTok седемгодишната Хейвън дава на един серум оценка 10 от общо 10 възможни точки. 50 милилитра от него струват 49 долара или около 45 евро. Въпреки това марката се ползва с голям успех в мрежата. На сайта си тя посочва, че много от продуктите ѝ не са подходящи за деца под 13 години.

Но това не оказва особено влияние върху оборота. Само през тази година козметичните концерни в САЩ са спечелили 475 милиона долара с продукти, предназначени за грижата за кожата на бебета и деца. Така гласи преценката на платформата за статистически данни Statista, цитирана от АРД. А прогнозите са, че в следващите години тези числа само ще растат.

Поставете оценка:
Оценка 1 от 2 гласа.

Свързани новини