Критиката към филма "Жокера: Лудост за двама" продължава и месец след излизането му на големия екран. Комедиантът Тим Дилън, който има малка роля в продукцията на Тод Филипс, се изказа крайно негативно за филма, наричайки го "най-лошия филм, правен някога". В интервю за подкаста The Joe Rogan Experience, Дилън сподели впечатленията си от снимачния процес, в който изпълнява ролята на охранител в Arkham Asylum.
"Мисля, че след първия филм имаше реакции, че продукцията е харесвана от "неправилните хора" или че представя мъжка ярост и нихилизъм," коментира той. "Сега изглежда, че опитват съвсем различен подход – Хоакин Финикс и Лейди Гага танцуват до абсурдни нива."
Дилън разказва, че по време на снимките сред актьорите, участващи в сцените в Arkham Asylum, се е породило объркване относно сюжета. "Седяхме облечени в костюми на охранители, слушахме репликите и си мислехме: ‘Какво, по дяволите, се случва тук?’" разказва той. "На обяд дори се питахме какъв е сюжетът и дали изобщо има такъв. Мисля, че става въпрос за някаква любовна история в затвора, но беше трудно да се следи логиката на действието."
Въпреки че предишният филм от 2019 година постигна огромен успех с приходи от 1,078 милиарда долара и две награди "Оскар", "Жокера: Лудост за двама" събра едва 204 милиона долара в световен мащаб досега. Критики към филма са изказвали и други известни личности, включително режисьорът Пол Шрейдър и коментаторът Бил Махер.
Същевременно някои анализатори предполагат, че филмът би могъл да се превърне в култова класика. Създателят на видеоигри Хидео Коджима отбеляза, че вижда потенциал за това през следващите десетилетия, а режисьорът Куентин Тарантино също защити продукцията.
"Наистина много ми хареса," сподели Тарантино в свое интервю. Според него Тод Филипс изразява своеобразен протест срещу филмовата индустрия, като "нарочно предизвиква зрителите и студиото Warner Brothers."
Докато мненията за филма остават разнопосочни, "Жокера: Лудост за двама" продължава да провокира дискусии и да предизвиква интерес със своите нестандартни подходи и ярка естетика.