Отидете към основна версия

33 316 46

VW извади 1.0-литров двигател с 272 коня и нов W12

  • volkswagen-
  • vw-
  • vag-
  • w12-
  • vienna motor symposium 2015

Два нови агрегата на Volkswagen обраха овациите на Виенския моторен симпозиум тази година. Разработките са представители на двете крайности в двигателостроенето, но предизвикаха еднакво оживени дискусии с немислимите си допреди няколко години технически параметри.

Най-стряскащи са показателите на новия трицилиндров турбомотор на немците, който генерира 272 к.с. и 270 Нм от литър работен обем. Втрещяващата мощност е постигната с електрически нагнетател, който подпомага традиционния турбокомпресор.



Според запознати такъв агрегат скоро може да започне да се монтира на Polo и Golf, а защо не и на по-габаритни модели като Passat. Според шефа на развойния отдел на VW Хайнц-Якоб Нойсер 1.0-литровото моторче е "ярък пример за огромния потенциал, който двигателите с вътрешно горене все още крият".

Във Виена германците показаха и новото издание на уникалния си W-образен 12-цилиндров исполин с обем 6.0 литра и два турбокомпресора, който ще дебютира догодина под предния капак на всъдехода Bentley Bentayga. От Volkswagen определят агрегата като "най-икономичния 12-цилиндров мотор в света".

Гигантът развива мощност от 608 к.с. и въртящ момент от 900 Нм, достъпни в диапазона от 1 500 до 4 500 об/мин. Въпреки това емисиите на въглероден двуокис не надхвърлят 250 г/км.

Новият W12 е снабден с технология за директно многоточково впръскване TMPI и маслена система, която според Volkswagen го прави особено подходящ за пресечен терен. Двигателят ще има собствено адаптивно окачване с електромагнитни възбудители, които ще гасят вибрациите с противофаза.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини