Два нови агрегата на Volkswagen обраха овациите на Виенския моторен симпозиум тази година. Разработките са представители на двете крайности в двигателостроенето, но предизвикаха еднакво оживени дискусии с немислимите си допреди няколко години технически параметри.
Най-стряскащи са показателите на новия трицилиндров турбомотор на немците, който генерира 272 к.с. и 270 Нм от литър работен обем. Втрещяващата мощност е постигната с електрически нагнетател, който подпомага традиционния турбокомпресор.
Според запознати такъв агрегат скоро може да започне да се монтира на Polo и Golf, а защо не и на по-габаритни модели като Passat. Според шефа на развойния отдел на VW Хайнц-Якоб Нойсер 1.0-литровото моторче е "ярък пример за огромния потенциал, който двигателите с вътрешно горене все още крият".
Във Виена германците показаха и новото издание на уникалния си W-образен 12-цилиндров исполин с обем 6.0 литра и два турбокомпресора, който ще дебютира догодина под предния капак на всъдехода Bentley Bentayga. От Volkswagen определят агрегата като "най-икономичния 12-цилиндров мотор в света".
Гигантът развива мощност от 608 к.с. и въртящ момент от 900 Нм, достъпни в диапазона от 1 500 до 4 500 об/мин. Въпреки това емисиите на въглероден двуокис не надхвърлят 250 г/км.
Новият W12 е снабден с технология за директно многоточково впръскване TMPI и маслена система, която според Volkswagen го прави особено подходящ за пресечен терен. Двигателят ще има собствено адаптивно окачване с електромагнитни възбудители, които ще гасят вибрациите с противофаза.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Някой си
14:41 12.05.2015
2 Онзи
14:57 12.05.2015
3 dhcp
15:02 12.05.2015
4 гост
Идеята е добра, компактен, но мощен, това може да позволи предният капак да е значително по-къс и колата да е по-лека и компактна. Но пък оттам изхожда въпроса, освен за спорт, за какво ти е такъв двигател в малка кола.
И основният въпрос е колко ресурс би имал този двигател с ел. компресор: 50-100х. км или повече?
15:07 12.05.2015
5 миседниш накура
15:29 12.05.2015
6 XXX
16:00 12.05.2015
7 леле майко
16:00 12.05.2015
8 анти VAG
16:20 12.05.2015
9 olelele
16:59 12.05.2015
10 незнайко
17:21 12.05.2015
11 гост
18:39 12.05.2015
12 Хитлер
Коментиран от #13, #15, #31
19:05 12.05.2015
13 я съм от село
До коментар #12 от "Хитлер":
ха мъже чи то останаха ли19:12 12.05.2015
14 Toyota Racing Development
19:15 12.05.2015
15 Владислав Димитров
До коментар #12 от "Хитлер":
Х.йня у коня, а това двигател !Коментиран от #21
19:45 12.05.2015
16 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ
20:14 12.05.2015
17 6666
Коментиран от #24
20:16 12.05.2015
18 Helios
20:19 12.05.2015
19 Пламен
20:19 12.05.2015
20 дедо Либен
Хм, това навремето го правиха в Трабант. -:)
Абе, ще сетят тия от ВАГ от къде изгрява слънцето, ама много късно..
Последни в Европа са в технологично отношение относно двигатели..
20:19 12.05.2015
21 comment
До коментар #15 от "Владислав Димитров":
Нанай си двигател.20:34 12.05.2015
22 gost
20:47 12.05.2015
23 Vasik Atanasova
Коментиран от #25
20:56 12.05.2015
24 ХЕЙТЪР
До коментар #17 от "6666":
Ти колко много си запознат с "ВАГ" инженерната мисъл, я ни разкажи знаеш ли въобще колко от изобретенията които са измислени и са наложени на пазара са БЪЛГАРСКА МИСЪЛ ? Според тебе сигурно няма такива. Жал ми е за тебе.... разбери че българите сме едни от най-големите умове на планетата, да правим всичко по наш си начин, да правим го в гаражни условия и без техника, но го правим с акъл. Просто на държавата не и пука за собственото си население затова сме на това дередже. В автомобилостроенето много от иновациите са дело на българи, но всичко се налага чрез нечие друго име (марка) и няма как да знаем, че комшията с когото сме играли като деца е направил (измислил)20:56 12.05.2015
25 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ
До коментар #23 от "Vasik Atanasova":
Да,да, ако имах автосервиз и за мен щяха да са номер 1 ! Но за сега са само една поточна линия за дефектни и некачествени еднодневки, сменяш пет пъти маслото и продаваш на една четвърт от сумата, с която си се набутал !21:13 12.05.2015
26 6666
Коментиран от #28
22:28 12.05.2015
27 Барак Путин
22:31 12.05.2015
28 ох ох
До коментар #26 от "6666":
можем бе, скари и чушкопеци можем! за друго - ръцете ни са ни навряни отзад.22:35 12.05.2015
29 бай кой
Коментиран от #32
23:11 12.05.2015
30 gotcha
01:11 13.05.2015
31 Mercedes-Benz
До коментар #12 от "Хитлер":
Заради ника и коментара ти заслужаваш 10 плюса!Коментиран от #33
02:57 13.05.2015
32
До коментар #29 от "бай кой":
Преди години бях харесал една Фабия с такъв мотор, пробвах я изненадах се, че върви доста прилично за тоя мотор, количката ми направи приятно впечатление, но така и не я купих, после четох, че имало някви проблеми с ангренажната верига, ти запознат ли си с проблема?06:06 13.05.2015
33 Хитлер
До коментар #31 от "Mercedes-Benz":
Благодаря. Аз съм от поколението което обичаше когато яде салам в него да има месо, когато пие ракия в нея да има алкохол, когато си легна с жена тя да няма брада и когато се кача в кола тя да е Мерцедес с нормален 8 цилиндров двигател!07:37 13.05.2015
34 До овчарските геги по-долу
Съгласен съм с някои от тук пишещите, че двигателят е необичаен, но да видим, да чуем и чак тогава да говорим.
А алуминиеви отливки и заготовки за автомобилната индустрия и в момента масово се изнасят. Дори капацитетът не може да се запълни! В Пловдив няколко фирми, София, Ловеч, Варна ... Всичките ни фирми заедно не могат да "наводнят" германския или френския пазар... И качеството на мнозинството фирми не е за Европа...
08:57 13.05.2015
35 WRX
Коментиран от #37
12:44 13.05.2015
36 Гост
Повечето таралясници като са с големи и тежки агрегати колко са мощни и колко са рентабилни!? Но разбира се българинът затова не произвежда коли,а само ползва втора ръка на повече от 10 години..... Той е винаги стоящ на едно място и разбиращ от всичко! Хората вървят напред за разлика от БГ разбирачите!
17:19 13.05.2015
37 Гост
До коментар #35 от "WRX":
Проблемни двигатели...... Като си я купиш с гаранция къде е проблемът!? Подменят ти всичко и това е! Само че ти нали си БГ человек..... Втора ръка на 200 000 километра от Италия или Германия..... Такива в цивилизования свят не се котират! Не може да си обиколил няколко пъти земното кълбо и да искаш да бъде здраво и ново.... В 21 век сме....всичко е пари и със срок 5 години!17:23 13.05.2015
38 WRX
Коментиран от #42
17:45 13.05.2015
39 Audi
20:18 13.05.2015
40 пчолник
20:20 13.05.2015
41 один рус
21:34 13.05.2015
42 Гост
До коментар #38 от "WRX":
След като гаранцията свърши.....оставяме я и вземаме новия пресен модел! Който иска да си боли главата..... Пак сме с нова и гаранционна кола! Колите не са за бедни хора с български доходи! За всичко останало има градски транспорт...пък дори и коли под наем! Може да не ви харесва,но големите корпорации така мислят и действат!21:39 13.05.2015
43 WRX
22:35 13.05.2015
44 бай кой
иначе сега както си го карам колкото масло налея толкова точа има особености по годовата част но сега не е тема.
23:35 13.05.2015
45 ХАХ
01:11 14.05.2015
46 някой си
То бива тъпотия, но пък чак толкова голяма тъпотия не бях чел в коментари от много време. Явно щото от много време не съм чел коментари на български "разбирачи".
Няма и претенции да разбирам, но долу написаното от голямата част потребители е трагично, злобно, недодялано, тъпо и т.н.
Ето това можем да произвеждаме в БГ. Хвалете се какво сме били измислили навремето, и не знам си още какво. А какво ще измислим в бъдещето? - Нищо.
Стига с тия стари лаври, всички живеем сега и ще живеем в бъдещето. Може да е имало велики БГ умове навремето, но сега няма нито един... тъжно но факт.
13:25 14.05.2015