Отидете към основна версия

10 647 12

Подобренията в CVT кутията на Honda Civic

  • honda-
  • civic-
  • cvt-
  • скоростна кутия

Автоматичната CVT трансмисия на Honda, която ще се предлага в десетото поколение на Civic, беше разработена специално, за да бъде интегрирана с новия VTEC TURBO двигател. Тя е резултат на двугодишна развойна програма на Honda R&D центъра във Франкфурт и обединява широка гама от програми и сценарии за маршрути, включително градски трафик, първокласни и второкласни пътища, както и прочутите немски високоскоростни аутобани.

За да постигне необходимите динамични параметри, е използван нов дизайн на турбината. В сравнение със стандартните CVT, при които поради прилагането на ремък или гумена лента се получава леко забавяне на ускорението, новият агрегат доставя по различен начин и с минимални загуби въртящия момент от двигателя. Параметрите са близки до тези на трансмисията с двоен съединител – DCT.

Трансмисията CVT предава въртящия момент, придавайки усещането на „многоскоростна” предавка благодарение на контролиращия софтуер. Симулира седем предавки през целия работен диапазон, и оптимизира смяната им, давайки на водача чувство, много близко до реалната смяна на скоростите, като запазва по-голям контрол и при автоматичен, и при механичен режим.

При преждевременно превключване на по-ниска предавка при използване на спирачките (Early Downshift During Braking - EDDB) двигателят подпомага по-ранното спиране. Когато електрониката разпознае, че намаляваме скоростта, спускаме се по надолнище, или завиваме, спирачната система се активира. Самото преминаване на по-ниска предавка увеличава оборотите на двигателя и го подготвя за спиране.

Fast Off пък измерва колко бързо водача освобождава педала за газта и променя оборотите на двигателя, за да осигури спиране през двигателя при бързо освобождаване на педала на газта. Тази система е продължително тествана по европейските първостепенни пътища и магистрали.

Например Fast Off разпознава кога водачът е подготвен да изпревари автомобила отпред, но не може да извърши маневрата заради движението в лявата лента. Когато водачът бързо освободи педала за газта, за да изчака колата от дясната лента, то Fast Off подготвя двигателя за вдигане на оборотите, и осъществяването на изпреварващата маневра.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини