Заявка за патентоването на нов тип шарнирно окачване за врати е подала Mazda в САЩ. Според японските инженери изобретението решава проблема на почти всяка кола с нисък клиренс - опасността от контакт при отваряне в близост до бордюр и наранявания по лаковото покритие.
Първият модел, на който ще се монтират вратите с шарнирно окачване, ще стане Mazda RX-9. Премиерата на спортното купе е насрочена за автосалона в Токио, който отваря врати на 27 октомври.
Новите врати избягват контакт с бордюра благодарение на специален шарнир, който повдига външния край с няколко градуса спрямо хоризонталата. Производителите отдавна използват тази идея, но изобретението на Mazda спестява използването на масивни газови амортисьори. В същото време шарнирът е прост, евтин и не усложнява конструкцията.
Въпреки слуховете, че Mazda се отказва от Ванкеловите двигатели, RX-9 ще получи роторен агрегат с мощност 400-450 к.с. Купето, което наследява спряната от производство през 2012 г. RX-осмица, ще тежи около 1 350 кг.